تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۶۶۹۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پاسخ به گزارش روزنامه فرهیختگان با عنوان «تولید خودرو ۳۰ درصد کمتر از وعده وزیر»

‌می‌متالز - مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه فرهیختگان با عنوان «تولید خودرو ۳۰ درصد کمتر از وعده وزیر»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، متن جوابیه به این شرح است:

بنابر آمار‌های موجود تعداد تحویل دو خودرو ساز از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ تا ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ به میزان ۲۶۷ هزار و ۶۳۵ دستگاه بوده که نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش و همچنین تولید خودروی کامل نیز در همین بازه زمانی ۱۸۸ هزار و ۹۱۰ دستگاه بوده که نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ۲۹۹ درصد افزایش پیدا کرده است، که این حجم از تولید و تحویل خودرو‌ها موجب کاهش مقداری از تقاضای بازار شده است.

گفتنی است که میزان تولید خودرو‌های سواری توسط ایران خودرو و سایپا برابر برنامه پیش بینی شده انجام و هم اکنون نیز در حال تولید طبق برنامه اعلامی هستند، اما به دلیل اولویت دادن به تکمیل و عرضه خودرو‌های کف و ناقص آمار تولید تا هفتم تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مقداری کمتر است، دراین خصوص این نکته حائز اهمیت است که تا تاریخ اعلامی فوق تعداد مجموع خودرو‌های ناقص (انباشته در کف پارکینگ) دو شرکت خودرو ساز بزرگ به ۳۸ هزار و ۱۴۹ دستگاه رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۷۳ درصدی هستیم، همچنین تولید خودرو‌های ناقص در مجموع درو خودروساز به ۴۰ هزارو ۳۳۰ دستگاه رسیده است که براساس تاریخ اعلامی ۷۸ درصد کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که روند رشد تولید و عرضه خودرو در بازار تداوم داشته و وزارت صمت از تمام ابزار‌های تحت اختیار خود در جهت افزایش تولید و عرضه خودرو و همچنین کنترل بازار استفاده خواهد کرد. همچنین در خصوص موارد مرتبط با واگذاری سهام خودروسازان لازم به ذکر است، با توجه به وظایف ذاتی و ماموریت‌های محول شده به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مراتب از طریق آن سازمان قابل پیگیری است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده