تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۶۶۹۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پاسخ به گزارش روزنامه مردم سالاری با عنوان «حذف قرعه کشی خودرو شاید وقتی دیگر»

‌می‌متالز - مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو خبر منتشرشده در روزنامه مردم سالاری با عنوان «حذف قرعه کشی خودرو شاید وقتی دیگر»، جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، متن جوابیه به این شرح است:

تعداد تحویل دو خودرو ساز از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ تا ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ به میزان ۲۸۹ هزار و ۸۹۹ دستگاه بوده که نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش و همچنین تولید خودروی کامل نیز در همین بازه زمانی ۲۰۸ هزار و ۳۳۴ دستگاه بوده که نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ۲۹۷ درصد افزایش پیدا کرده است، که این حجم از تولید و تحویل خودرو‌ها موجب کاهش مقداری از تقاضای بازار شده است.

گفتنی است که میزان تولید خودرو‌های سواری توسط ایران خودرو و سایپا برابر برنامه پیش بینی شده انجام و هم اکنون نیز در حال تولید طبق برنامه اعلامی است. در این خصوص این نکته حائز اهمیت است که تا تاریخ اعلامی فوق تعداد مجموعه خودرو‌های ناقص (انباشت در کف پارکینگ) دو شرکت خودرو ساز یزرگ به ۲۹ هزار و ۱۲۲ دستگاه رسیده استکه نسبت به مدت مشابه سال قبل شاعد کاهش ۷۹ درصدی هستیم، همچنین تولید خودرو‌های ناقص نیز در مجموع دو خودرو ساز به ۴۰ هزار و ۶۸۲ دستگاه رسیده است که براساس تاریخ اعلامی ۸۰ درصد کاهش یافته است. با توجه به رشد میزان تولید و عرضه و همچنین کاهش چشمگیر، ساختار و همچنین حذف تدریجی قرعه کشی در دستور کار معاونت صنایع حمل و نقل این وزارت قرار گرفته است.

در حال حاضر ۱۵ طرح فروش‌های خودرو سازان بدون قرعه کشی در حال فروش و عرضه است. روند رشد تولید و عرضه خودرو و همچنین کنترل بازار استفاده خواهد کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده