به گزارش میمتالز، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهمترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود.
وی با اشاره به حذف تدریجی قرعه کشی افزود: مثلا اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشدآن محصول در سامانه باقی میماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود، اما در ثبت نام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در دور نخست قرعه کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودروها یعنی ۴۸ درصد خودروها بدون قرعه کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه کشی آخر تیرماه این خودروها را در سامانه نخواهید دید.
منطقی بیان کرد: با ادامه این روند اگر دو دور دیگر قرعه کشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفا ۵ نوع عرضه خودرو در سامانه باقی میماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.
وی با اشاره به رویکرد جدید ایران خودرو و سایپا در زمینه تولید خودروهای برقی گفت: در حال حاضر دو مدل تولید خودروهای برقی اقتصادی برای هر دو خودروساز تعریف شده و درحال اجرا هستند.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: تولید موتور برقی و دو نوع اتوبوس برقی هم در دستور کار است که در سطح ملی توسعه داده شده؛ فعلا در حال مذاکره با وزارت کشور و شهرداری هستیم تا اولین مدلها را در مرداد و شهریور اجرایی کنیم.
منبع: بورس نیوز