تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۶۷۰۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سنگ آهن وارداتی چین متفاوت و میزان فروش کسل کننده است

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، قیمت سنگ آهن وارداتی چین در روز جمعه ۸ جولای ثابت ماند، در حالی که قیمت محموله‌های دریایی با کاهش همراه بود.

ارزیابی قیمت سنگ آهن وارداتی چین

به گزارش می‌متالز، در روز جمعه، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد استرالیایی مربوط به شرکت Mysteel PORTDEX حدود ۸۲۵ یوان در هر تن فوت کینگدائو (۱۲۳.۱ دلار / تن) ارزیابی شد که تغییر خاصی در روز تجربه نکرد.

این در حالی است که، در همان روز قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد مربوط به شرکت Mysteel SEADEX استرالیا حدود ۱.۱ دلار در متر مربع کاهش یافت و نسبت به روز پنجشنبه به ۱۱۳.۵۵ دلار در هر دسی تن CFR کینگدائو رسید.

علاوه بر این، امروز جو بازار در میان معامله گران در بازار سنگ آهن بندری چین متفاوت بود، به طوری که صبح، برخی معامله گران قیمت‌های پیشنهادی خود را کمی بالا بردند و قبل از اینکه بعد از ظهر قیمت‌های معاملات واقعی را کاهش دهند قیمت‌های معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان نشانه‌هایی از کاهش را نشان داد.

هزینه‌های بالای خرید عامل توقف فروش سنگ آهن وارداتی توسط برخی معامله گران

در شرایط کنونی بازار، برخی از معامله گران به دلیل هزینه‌های بالای خرید سنگ آهن در گذشته، فروش خود را متوقف کردند.

از آنجایی که بیشتر فولادسازان هنوز با ضرر کار می‌کردند، بیشتر خریداران سنگ معدن همچنان در حاشیه ایستاده و فقط بازار را از نزدیک تماشا می‌نمایند و فقط برای رفع نیاز‌های فوری خود خرید انجام می‌دهند.

در نتیجه، بر اساس داده‌های منتشر شده تا ساعت ۱۸:۳۰ همان روز به وقت پکن، معاملات کمتری نسبت به روز گذشته منعقد شد. روز جمعه نیز، معاملات در بازار سنگ آهن دریایی آرام بود و تنها چند معامله در سکو‌های عمومی انجام شد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده