تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۶۷۹۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گفتگوی رئیس جمهور با کارگران هپکو و آذرآب/ قول برطرف کردن مشکلات مدیریتی و سهامداری در اسرع وقت

‌می‌متالز - رئیس جمهور در سفر استانی به استان مرکزی در شرکت‌های آذرآب و هپکو حضور یافت و مستقیما با کارگران به گفتگو پرداخت.

به گزارش می‌متالز، بیست و نهمین سفر استانی رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت، صبح امروز به مقصد استان مرکزی آغاز شد.

آیت الله رئیسی در ابتدای حضور خود در اراک، از شرکت‌های تولیدکننده بزرگ استان مرکزی، آذرآب و هپکو بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این دو شرکت قرار گرفت.

آذرآب، یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که در چند سال اخیر و به دنبال خصوصی سازی آن، دچار مشکلات بسیاری شده بود که این مشکلات اعتراضات کارگری را در پی داشت.

رئیس جمهور در بازدید از این شرکت و در جمع کارگران اظهار کرد: مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، این مجتمع تولیدی گرفتار مشکلات مدیریتی و مالکیتی شده است.

آیت الله رئیسی با ابراز ناخرسندی از حمایت نکردن از مجتمع صنایع آذرآب، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی ارتباط مأموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه‌ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

وی در این بازدید قول داد که در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری این شرکت تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین در جمع کارگران شرکت هپکو نیز حضور یافت و با آنان به گفتگو پرداخت.


هپکو، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات معدنی و راهسازی در خاورمیانه بود که پس از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی ناکارآمد و سودجو، گرفتار بدهی هزار میلیارد تومانی شد.

به گفته کارگران هپکو، حضور رئیس جمهور در جمع کارگران با دستورالعمل‌های امنیتی کمتر نسبت به روسای جمهور پیشین یا روسای مجلس بوده و کارگران به راحتی با رئیس جمهور به گفتگو پرداخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده