تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۵۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۷۷۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تغییر مدل کسب و کار به سبک کوماتسو

‌می‌متالز - شریک قدیمی هپکو، مدل کسب و کار خود را تغییر داده و استارت‌آپ‌های خلاق حوزه معدن را خریداری می‌کند. در حالی که ایران همچنان بر واردات دستگاه‌های معدنی و راهسازی ممنوعیت‌های اساسی وضع می‌کند تا صنایع ساخت ماشین آلات معدنی و راهسازی و به طور خاص گروه هپکو را نجات دهد، شرکت کوماتسو راه تغییر مدل کسب و کار را برای افزایش درآمد و جهش سود در پیش گرفته است.

به گزارش می‌متالز، کوماتسو از مدت‌ها پیش در کنار تولید دستگاه‌ها و ادوات معدن کاری و راهسازی، ورود به فرآیند معدن کاری را در پیش گرفته است. این شرکت اخیرا نیز سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را برای ورود به عصر معدن کاری دیجیتال انجام داده تا مدل کسب و کار خود را با نیاز‌های روز جهان متحول سازد. خرید شرکت MST Global از سوی کوماتسو آخرین گام این غول ژاپنی برای توسعه توانمندی‌های خود در بخش معدن کاری دیجیتال است.

شرکت مذکور از این جهت برای کوماتسو اهمیت دارد که شرکت ژاپنی در استرالیا فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه معدن کاری آغاز کرده است. ام اس تی گلوبال نیز یک ارائه دهنده پلت‌فرم‌های بهینه سازی عملیاتی برای استخراج زیرزمینی است که از دستگاه‌های ارتباطی و سیستم‌های ردیابی موقعیت در حوزه معدن کاری عمیق استفاده می‌کند. این پلتفرم ارائه دهنده ارتباطات حیاتی نسل جدید بوده و با ادغام حسگر‌های اینترنت اشیا، افزایش حجم اطلاعات ارسال شده و فعال کردن ردیابی، و بهبود نظارت و اتوماسیون در زمان عملیات‌های معدنی توان کوماتسو در معدن کاری هوشمند را تقویت خواهد کرد. این توانایی به کوماتسو امکان می‌دهد تا برای مشتریانش اکوسیستمی را خلق کند که در آن معدن کاری دیجیتالی با بینشی نو مبتنی بر هشدار‌های واقعی و راهکار‌های نو امکان پذیر باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده