تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۶۷۹۵۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
فیروزی:

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برنامه‌ای برای توانمندسازی شهرداری‌ها ندارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به توزیع ناعادلانه منابع و امکانات توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: این سازمان هیچ برنامه‌ای برای توانمندسازی شهرداری‌ها و تقویت مالی آن‌ها ندارد.

به گزارش می‌متالز، حجت اله فیروزی در تشریح سوال خود از وزیر کشور، گفت: توزیع ناعادلانه منابع و امکانات توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پاسخگو نبودن معاون وزیر کشور در این سازمان، مشکلات عدیده ایجاد کرده به گونه‌ای که بسیاری از شهرداری‌ها حتی توان مالی برای جمع‌آوری زباله‌های شهر‌ها را هم ندارند؛ این سازمان هیچ برنامه‌ای برای توانمندسازی شهرداری‌ها و تقویت مالی آن‌ها ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: امکاناتی که برای اختصاص به شهرداری‌ها تهیه می‌شود، عادلانه توزیع نمی‌شود و بسیاری از شهرداری‌ها به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و شهر‌هایی که شغل مردم عموماً کشاورزی است و هر سال به علت آتش‌سوزی‌های گسترده بسیاری از اراضی کشاورزی آن‌ها در آتش می‌سوزد، فاقد امکانات اطفاء حریق هستند.

وی اضافه کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با سابقه چندین ساله و رئیس فعلی آن با سابقه چند سال مسئولیت در این سازمان چه اقداماتی برای تقویت بنیه مالی شهرداری‌های شهر‌های کوچک انجام داده‌اند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که چرا در سنوات اخیر بسیاری از شهرداری‌ها هیچ بهره‌ای از امکانات و تجهیزات و ماشین آلات عمرانی و اطفاء حریق نبرده اند، ادامه داد: خسارات سنگینی که بسیاری از مردم به ویژه روستاییان به دلیل آتش سوزی محصولات کشاورزی آن‌ها یا به دلیل آسیب دیدن از سیل و زلزله و سایر حوادث طبیعی متحمل شده و علت بیشتر آن‌ها نیز فقدان امکانات و تجهیزات و ماشین آلات بوده، چگونه جبران خواهد شد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از آنجا که شهرداری‌های کوچک هیچ توانی برای اداره خود ندارند، باید برنامه عملیاتی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای حل مشکلات این شهرداری‌ها مشخص شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده