تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۲۶۸۲۰۳
سرویس خبر : انرژی
وزیر صمت خبر داد:

تامین بخشی از کمبود آب صنایع از محل پساب

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی توافق وزارت صمت با وزارت نیرو پساب فاضلاب‌ها خریداری و به مصارف صنعتی می‌رسد تا بتوان بخشی از کمبود آب صنایع را برطرف کرد.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی در جلسه دیدار چهره به چهره با مردم شهرستان زرندیه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مطالبات مردم باید اولویت بندی شود و برای برطرف کردن آن‌ها سازوکار لازم اتخاذ شود البته هفته‌ها قبل از انجام سفر، مشکلات مردم مطرح و تصمیماتی برای برون رفت از آن‌ها اندیشیده شده است.

وی در ادامه در خصوص درآمد و هزینه کرد معادن گفت: براساس تصمیمی که گرفته شده ۱۵ درصد از حقوق معادنی که دولت دریافت می‌کند صرف هزینه‌های مناطق مجاور معادن می‌شود و امسال نیز در پیشنهاد بودجه میزان مبلغی که قرار است از محل این منابع هزینه شود در اختیار استانداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر ارتباط موثر دانشگاه با صنعت گفت: امنیت دانشگاه و پویایی صنعت از مزایای ارتباط موثر دانشگاه با صنعت است و باید از ظرفیت‌های حداکثری این دو مجموعه برای برطرف کردن نیاز‌های کشور بهره گیری کرد.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای زرندیه در حوزه صنعت و تولید گفت: تعداد واحد‌های صنعتی در زرندیه با تعداد صنایع یک استان برابری می‌کند و لازم است که کشور از زیرساخت‌های یک استان کشور برخوردار شود.

وی گفت: دولت باید شرایط کسب و کار را تسهیل و زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و مردم نیز از حداکثر توان خود برای بهره گیری از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

فاطمی امین در ادامه گفت: استان مرکزی رتبه یک کشور در سطح صنعتی را به خود اختصاص داده است و به دلیل حجم بالا واحد‌های صنعتی و تولیدی در ساوه و زرندیه مشکل بیکاری در این دو شهرستان نداریم.

وی با بیان اینکه صنعت به اندازه کافی رشد کرده است، افزود: سایر زیرساخت‌ها مثل بیمارستان و مسکن باید در این شهرستان‌ها ارتقاء یابد و به میزان اشتغال ایجاد شده در این منطقه برسد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه فناوری‌های جدید در حوزه صنعت باید در اولویت باشد، گفت: استان مرکزی در حوزه ماشین سازی و صنایع الکترونیک تمرکز داشته و ماشین سازی استان قابلیت بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زرندیه نیز با اشاره به ظرفیت بالای زرندیه در حوزه صنعتی و کشاورزی اظهار کرد: زیرساخت‌های موجود در زرندیه متناسب با رشد صنعت و کشاورزی نیست و مهمترین مطالبه مردم این شهرستان تامین زیرساخت‌ها بویژه برطرف کردن کمبود منابع آبی است.

حامد حیدری افزود: عدم رشد متوازن زیرساخت‌ها با وجود رشد صنعتی و کشاورزی شهرستان موجب شده که مشکلاتی در تحقق اهداف توسعه‌ای ایجاد شود.

وی بیان کرد: زرندیه در تامین سرانه حوزه درمان، راه، آموزش، مسکن، با کمبود جدی مواجه بوده و جزو نقاط کمتر برخوردار محسوب می‌شود، اما در عین حال جزو شهرستان‌های برتر استان و کشور در تولید انواع کالا‌ها و محصولات کشاورزی و صنعتی است.

حیدری با اشاره به بهای بالای مسکن در زرندیه گفت: در این شهرستان نرخ اجاره و خرید مسکن بعضا با نرخ تهران برابری می‌کند که چالشی پیش روی افراد با بضاعت مالی اندک است.

در این دیدار چهره به چهره آحاد مختلف مردم و نمایندگان آن‌ها در شورا‌های اسلامی شهر و نیز فعالان اقتصادی و صنعتگران به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

وزیر صمت در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در شهرستان زرندیه حضور یافت و در بدو ورود به این شهرستان پس ازگلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه از سه واحد تولیدی دانش بنیان زاگرس دارو و پلیمر پارس ایرانیان و نیز شرکت آیهان بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده