تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۲۹۸۲۲۷
سرویس خبر : انرژی

"کمبود آب" مشکل جدی صنایع سمنان/ استفاده از پساب مورد توجه قرار گیرد

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان گفت: کمبود آب بحران جدی و مهمی است که صنایع استان سمنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر جمعه‌ای عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان سمنان با استاندار این استان اظهار داشت: امروز کمبود آب بحران جدی و مهمی است که صنایع استان سمنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید برای تأمین آب بخش صنعت در استان سمنان فکر اساسی اندیشیده شود افزود: استفاده از پساب شهر سمنان یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند بخشی از کمبود آب صنایع این شهرستان را رفع کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تکمیل و بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه پساب شهری در مرکز استان سمنان عنوان کرد: با توجه به مضیقه شدید آب در بخش صنعت، سرمایه‌گذاران برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

جمعه‌ای افزود: با توجه به خروجی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای پساب شهر سمنان، این حجم آب می‌تواند بخش قابل توجهی از کمبود فعلی آب در بخش صنعت شهرستان سمنان را رفع کند و از این رو، این امکان وجود تا در اسرع وقت طرح تکمیل شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری سمنان در اولویت سرمایه‌گذاری قرار بگیرد.

وی مهاجرت کارگران را یکی دیگر از مشکلات بخش صنعت در استان سمنان عنوان و با بیان اینکه تا دیروز نگران خروج نخبگان از کشور بودیم؛ اما در حال حاضر دغدغه ما مهاجرات کارگران از کشور است تصریح کرد: امروز صنایع استان سمنان از غربی‌ترین نقطه تا شرقی‌ترین قسمت آن، نیازمند ۱۵ تا ۲۰ هزار نیروی کار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم مشکل کم‌آبی و نیروی کار واحد‌های صنعتی در استان سمنان رفع شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده