تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۶۸۲۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتاق بازرگانی یاسوج و اتاق‌های دیاله و میسان عراق بر سر چه موضوعاتی تفاهم‌نامه امضا کردند؟

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج (جمهوری اسلامی ایران) اتاق بازرگانی العماره (جمهوری عراق) و اتاق صنایع میسان (جمهوری عراق) منعقد شد.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج (جمهوری اسلامی ایران) اتاق بازرگانی العماره (جمهوری عراق) و اتاق صنایع میسان (جمهوری عراق) منعقد شد.

با امضای این تفاهم نامه طرفین تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین استان‌های میسان و دیاله و کهگیلویه و بویراحمد و در سطحی فراتر بین دو کشور دوست و برادر، جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران به کار خواهند بست.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه، توسعه همکاری‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین در راستای شناسایی فرصت‌ها و رفع چالش‌های تجاری بین استان کهگیلویه و بویراحمد ایران با دو استان ث میسان و دیاله عراق از طریق همکاری‌های مشترک می‌باشد.

موضوعات تفاهم نامه:
طرفین، پیشرفت قرارداد‌ها بین شرکتها، سازمانها، موسسات و کارآفرینان عراقی و ایرانی را تسهیل می‌کنند و همچنین از پیشرفت و گسترش همکاری اقتصادی و پیوند‌های فنی و علمی، حمایت می‌کنند.

اتاق بازرگانی یاسوج از ورود کارآفرینان استان‌های میسان و دیاله به بازار استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کند و اتاق بازرگانی العماره و میسان از دسترسی کارآفرینان ایرانی به بازار میسان و دیاله عراق، حمایت می‌کند.

طرفین به همکاری در زمینه‌ی تجاری و اقتصادی از طرق زیر یاری خواهند رساند:
الف: ارتباط مداوم طرفین در مورد پتانسیل اقتصادی و سرمایه گذاری استان هایشان
ب: سازماندهی جلسات تجاری بین نمایندگان تجاری در تمامی سطوح و ارتباط نمایندگان برای ایجاد و اجرای برنامه‌های تجاری مختلف.
ج: تشویق فعالیت سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و دادن اطلاعات به یکدیگر در مورد شرایط سرمایه گذاری.

طرفین همه‌ی اقدامات لازم برای اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازاریابی از استان‌های یکدیگر را انجام خواهند داد و در جهت انجام برنامه‌های این هیئت‌ها همکاری لازم را به عمل می‌آورند.

به منظور رسیدن به اهداف تجاری و اقتصادی، طرفین از حضور اعضا همدیگر در ماموریتها، همایشها، سمینارها، جلسات و محافل تجاری و اقتصادی خود حمایت خواهند کرد.

طرفین، شرایط و همکاری لازم را برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی در استان‌های یکدیگر را فراهم و زمینه مشارکت فعال شرکتها، سازمانها، موسسات و کارآفرینان استان کهگیلویه و بویراحمد – جمهوری اسلامی ایران و استان‌های میسان و دیاله عراق را در این نمایشگاه‌ها ایجاد خواهند کرد و در صورت تخفیفات در واگذاری فضا و غرفه‌های نمایشگاهی، تجار طرفین را در اولویت قرار خواهند داد.

طرفین، همکاری‌های مشترک در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پروژه‌های تحقیقی در حوزه بازارشناسی، بازاریابی محصولات تولیدی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و تحقیقات بازار خواهند داشت.

طرفین، همکاری در زمینه‌ی دانش و فنون، تماس‌های مستقیم و تبادل متخصص بین موسسات آموزشی استان میسان و استان کهگیلویه و بویراحمد را گسترش خواهند داد.
ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و آماری در خصوص توانمندی‌ها و پتانسیل‌های تولیدی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و سرمایه گذاری استان‌های یکدیگر و قرار دادن آن در اختیار تجار و فعالین اقتصادی طرفین.

همکاری در تدارک جلسات تجاری و B۲B برای تجار و فعالین اقتصادی طرفین.

طرفین جلسات تجار یکدیگر را با مقامات دولتی استان هایشان تسهیل و همکاری لازم را برای تنظیم این جلسات انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده