تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۶۸۳۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در جمع معاونان و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو مطرح شد:

خودکفایی بیش از ۱۵۰ نوع فولاد با مدیریت صنعت خودرو کشور

خودکفایی بیش از ۱۵۰ نوع فولاد با مدیریت صنعت خودرو کشور
‌می‌متالز - تحویل مستقیم ۲۵ تا ۳۰ درصد محصولات به مشتریان در سایت‌های تولیدی سراسر کشور، هزینه‌های لجستیک و حمل و نقل ایران خودرو را کاهش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر اهمیت توجه به ریسک‌های ژئوپلیتیک جهانی در فرآیند تصمیم‌سازی در صنعت خودرو، به‌ویژه گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: «باید تلاش کنیم با نگاه عمیق‌تری نقشه‌راه فعالیت‌ها را در مقیاس تحولات جهانی ترسیم کرده و در راستای برنامه‌های تعریف‌شده گام برداریم.»

مهدی خطیبی که در بازدید از شرکت ساپکو در جمع معاونان و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو سخن می‌گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: «برای رسیدن به اهداف کلان و از پیش تعیین‌شده، برنامه‌های زیادی را پیش روی داریم که باید با جدیت آن‌ها را به نتیجه برسانیم و از این‌رو برای ارتقای کیفیت، پروژه‌های متعددی تعریف شده و بیش از گذشته پیگیری می‌شود.»

وی با اشاره به ضرورت مدیریت کارآمد لجستیک و همچنین توسعه حمل‌ونقل ریلی در این شرکت، گفت: «لازم است با برنامه‌ریزی و دقت بیشتر برای کاهش هزینه‌های این بخش بکوشیم. در همین راستا ۲۵ تا ۳۰درصد از تحویل محصول به مشتری را به‌طور مستقیم در سایت‌های تولیدی سراسر کشور انجام دهیم تا هم برای مشتریان جذابیت داشته باشد و از دیگر سو به کاهش هزینه‌ها نیز بینجامد.»

خودکفایی بیش از ۱۵۰ نوع فولاد با مدیریت صنعت خودرو کشور

خطیبی بیان کرد: «مساله‌ای که بسیار حائزاهمیت بوده و از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفت، موضوع جهاد تبیین است. ما به‌عنوان جهادگران عرصه صنعت موظفیم فعالیت‌های خود را روشنگری و تبیین کنیم تا مردم در جریان کار‌ها و نحوه انجام آن‌ها قرار گیرند.»

وی با بیان این‌که تولید کامل محصول باید مقتدرانه در گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه یابد، به اقداماتی که در چندماهه اخیر در این گروه صنعتی اعم از میزان تولید، تجاری‌سازی، ارتقای کیفی محصولات و رفع بسیاری از چالش‌ها و موانع صورت گرفته، اشاره و تاکید کرد: «این شرکت استمرار تولید کامل را با برنامه‌تر، باکیفیت‌تر و ریشه‌دارتر پیش خواهد برد و اثرات این نوع عملکرد نیز در حال نمایان شدن است.»

سه نتیجه مهم تولید محصول کامل

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که نتیجه اقدامات ماه‌های اخیر و تلاش‌های گسترده تمام مدیران و کارکنان ایران‌خودرو در کانون توجه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، رسانه‌ها و مردم قرار گرفته‌اند، افزود: «کمترین اثرات تولید کامل محصول، کاهش هزینه، افزایش کیفیت و نیز عملکرد و هماهنگی بهتر شبکه تامین است و در این زمینه شرکت ساپکو نقش بسیار محوری در اجرای این پروژه مهم دارد و انتظار می‌رود تلاش‌ها در این مسیر هر روز بیشتر و بهتر شود.»

وی با اشاره به این‌که قیمت فروش محصولات تولیدی شرکت نیاز به اصلاح دارد، گفت: «هیچ دلیل و توجیهی قابل‌قبول نخواهد بود که یک خودروساز با وجود تعداد زیاد کارکنان، سهامداران خرد و کلان و زحمات فراوانی که عوامل گوناگون برای تولید محصول متحمل می‌شوند، دچار خسران و زیان شود. چنین شرایطی نه توجیه اقتصادی دارد و نه منطقی است، بنابراین به هر شکل ممکن باید برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها منتج به سودآوری و رونق کسب‌وکار شود.»

وی افزود: «برای رسیدن به نکات مهمی که پیش از این گفته شد، نیازمند بستر‌ها و فضای کاری و تخصصی مناسب هستیم تا گروه صنعتی ایران‌خودرو فارغ از هرگونه حاشیه، به ماموریت اصلی خود یعنی تولید مستقیم محصول با کیفیت و جلب رضایت مردم که سرانجام رضایت خالق را نیز به دنبال دارد، بیندیشد.»

تاثیر صنعت خودرو بر توسعه و پیشرفت دیگر صنایع کشور

در ادامه این نشست، عادل پیرمحمدی؛ مدیرعامل ساپکو اظهار کرد: «با عنایت به منویات ویژه مقام معظم رهبری برای تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و در راستای رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو در جهت تحقق برنامه تولید ۷۵۰هزار دستگاهی همراه با حفظ و ارتقای کیفیت، برنامه‌های مهمی به اجرا درآمده است.»

وی افزود: «ازجمله این برنامه‌ها، افزایش یکپارچگی تمامی ارکان اجرایی تولید در محور‌های کاهش خودرو‌های کف، تسریع جریان عبورمستقیم، تثبیت برنامه تولید با پیش‌بینی و کاهش ریسک و در نهایت افزایش تولید با حفظ و افزایش کیفیت، در دستور کار است و این روند با جدیت ادامه دارد.»

خودکفایی بیش از ۱۵۰ نوع فولاد با مدیریت صنعت خودرو کشور

پیرمحمدی با اشاره به خودکفایی بیش از ۱۵۰ نوع فولاد با مدیریت صنعت خودرو کشور، برندگان عرصه صنعت و اقتصاد را بخش‌هایی مانند صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: «آن شرکت‌هایی که با درصد بالایی از خودکفایی، به تولید محصول مشغول هستند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با اعمال سیاست‌های مطلوب، زمینه‌ساز تقویت و توسعه آن‌ها شویم.»

وی پافشاری بر عدد تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو با ۷۵درصد ساخت داخل را نیز در راستای استراتژی توسعه اقتصادی کشور ضروری دانست و افزود: «خام‌فروشی آفت توسعه اقتصادی است، اما نقش راهبردی صنعت خودرو در تبدیل مواد اولیه نظیر مس و سنگ آهن به محصول، ارزش افزوده را بالا می‌برد و ایران‌خودرو ازجمله شرکت‌هایی است که مواد خام در آن تبدیل به یک محصول تولیدی می‌شود.»

مدیرعامل ساپکو دستاورد‌های ارزنده در زمینه توسعه محصول را بهره‌مندی از فرصت تحریم در دوره‌های مختلف دانست و گفت: «فعالیت این شرکت و تولید محصولاتی مانند رانا، دنا، تارا و ری‌را از برکات تحریم بوده و تنها راه نجات این مجموعه، توسعه محصول و ورود به بازار‌های جهانی است؛ بنابراین فراموش نکنیم که تولید و توسعه صنعتی در بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، رضایت حداکثری مردم را درپی خواهد داشت.»

ضرورت توجه ویژه ایران‌خودرو به ریسک‌های ژئوپلیتیک

فرشاد به‌آبادی، عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران نیز به عنوان میهمان این نشست، اظهار کرد: «ژئوپلیتیک، دانش به‌دست آوردن قدرت است؛ مدیر یک سازمان بزرگ به‌عنوان یک بازیگر، برای این‌که در یک محیط جغرافیایی به قدرت برسد، لازم است یک‌سری سیاست‌ها را به کار گیرد.»

خودکفایی بیش از ۱۵۰ نوع فولاد با مدیریت صنعت خودرو کشور

وی با بیان این‌که ایران‌خودرو به عنوان پرچم‌دار صنعت خودرو در منطقه خاورمیانه باید توجه ویژه‌ای به ریسک‌های ژئوپلیتیک در سراسر جهان داشته باشد، افزود: «ژئوپلیتیک از یک مثلث سه‌ضلعی تشکیل شده که محور اصلی قدرت و پس از آن جغرافیا و سیاست است و بی‌تردید در تمام اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد، یکی از عوامل این سه‌ضلعی دخیل است.»

به‌آبادی با اشاره به این‌که ایران‌خودرو یک بازیگر مهم ژئوپلیتیک در عرصه‌های صنعتی و اقتصادی به شمار می‌رود، گفت: «این شرکت در یک محیط جغرافیایی باید سیاست‌هایی را به کار ببرد تا سهم بازارش حفظ شود و توسعه یابد. به عبارت دیگر باید با کسب قدرت، جایگاه اولی خود را حفظ کند.»

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز مجمع ایران خودرو طی روز‌های گذشته، تصریح کرد: «ایران‌خودرو در محیط جغرافیایی داخل کشور و منطقه، باید به‌عنوان یک بازیگر قدرتمند، سیاست‌ها، استراتژی و ریسک‌های خود را پیوسته مورد بررسی و مطالعه قرار دهد تا بتواند در کار خود، قدرتش را توسعه دهد.»

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده