تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۸۳۸۴

رقیب چینی ایرباس و بوئینگ فقط یک قدم تا دریافت مجوز

‌می‌متالز - شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک چین، اعلام کرد که هواپیمای مسافربری تولیدی این شرکت فقط یک قدم تا دریافت مجوز پرواز فاصله دارد.

به گزارش می‌متالز، شرکت دولتی هواپیماسازی تجاری چین موسوم به کوماک اعلام کرد که هواپیمای مسافربری تولید این شرکت به نام C۹۱۹ که با هدف به چالش کشیدن انحصار ایرباس و بوئینگ در صنعت هواپیمایی جهان طراحی شده تمام مراحل آزمایشی خود را طی کرده و در آستانه دریافت مجوز پرواز است.

این شرکت در بیانیه رسمی خود اعلام کرده که ۶ فروند از این هواپیما‌ها تست‌های خود را طی کرده و هم‌اکنون در مراحل پایانی دریافت مجوز از سوی سازمان هوانوردی کشوری چین قرار دارند. دریافت مجوز برای این هواپیما‌ها اتفاق بزرگی برای چین به شمار می‌رود.

هواپیمای باریک‌پیکر یا تک‌راهروی C۹۱۹ در کلاس هواپیمای خانواده بوئینگ ۷۳۷ مکس و ایرباس ۳۲۰ نئو طراحی شده است.

شرکت سازنده این هواپیما‌ها از سال ۲۰۰۸ برای عرضه آن‌ها با مشکلات فنی و همین طور اعمال محدودیت در تامین قطعات از سوی آمریکا مواجه بوده است.

نخستین مشتری این هواپیما‌ها هم شرکت هواپیمایی دولتی چاینا ایسترن چین است که برای خرید ۵ فروند از آن‌ها سال گذشته ثبت سفارش کرده است.

روزنامه چانگ جیانگ دیلی، متعلق به دولت محلی ووهان چین، گزارش داده است که نخستین فروند از این هواپیما‌ها قرار است در ماه آگوست سال جاری به مشتری تحویل داده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده