تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۶۸۴۶۰
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل صمت استان خراسان شمالی:

الزام عرضه کنندگان روغن موتور به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت

‌می‌متالز - صبح امروز جلسه بررسی بازار روغن موتور با حضور حسین حاجی بگلو مدیر کل صمت استان، مهرداد داودزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و اتاق اصناف و اتحادیه صنف مربوطه و جمعی از توزیع کنندگان عمده و خرده فروش روغن موتور در محل اتاق اصناف برگزار شد.

یه گزارش می‌متالز، در این جلسه حاجی بگلو گفت: تمام واحد‌های عرضه کننده کالای روغن موتور ملزم به ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع و ... این کالا در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبار‌ها می‌باشند.

وی ثبت تمام اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع کالا‌ها و ... در سامانه جامع تجارت را ضروری و در راستای تکالیف قانونی منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: عرضه کالا فوق الذکر فقط در چارچوب سامانه مذکور و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر خواهد بود و تمام واحد‌های اقتصادی شامل واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش، کسب و کار‌های مجازی و ... که روغن موتور را عرضه می‌کنند مکلف به ثبت اطلاعات از جمله ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و همچنین ثبت نام در سامانه جامع انبار‌ها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالا در سامانه‌های مذکور هستند.

مدیرکل صمت استان، خاطرنشان کرد: اجرای این دستورالعمل برای تمام واحد‌های اقتصادی عرضه کننده کالای روغن موتور ضروری است و در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا با متخلفان براساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا برخورد قانونی انجام می‌شود.

در این جلسه عمده فروشان و عوامل توزیع شرکت‌های تولیدی روغن موتور ملزم به توزیع محمولات روغن موتور موجود در انبار خود به بازار شدند و واحد‌های صنفی تعویض روغن ملزم به درج قیمت کالا و اجرت خدمات تعویض روغن موتور در دید مردم شدند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی

عناوین برگزیده