به گزارش میمتالز، سید عبدالرضا موسوی در نشست خبری در پاسخ به پرسش، اظهار کرد: مسوولان، مدیران و نمایندگان مجلس به جای شنیدن حرف فعالان صنعت هوانوردی به سراغ کسانی رفته اند که خدمات را میفروشند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که انجمن بلیت فروشان هواپیما به مرجع هوانوردی تبدیل شده اند در صورتیکه کوچکترین اطلاعاتی از این صنعت ندارند.
وی در این باره به مثالی اشاره کرد و افزود: آیا میتوان برای رفع مشکلات تولید مرغ سراغ انجمن مرغ فروشان رفت؟
رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه مشکلات حمل و نقل هوایی را قبول داریم، اضافه کرد: ایرلاینهای ایرانی به دنبال ثروت اندوزی نیستند و این مساله در زیانده بودن آنها مشهود است.
موسوی با یادآوری اینکه ناوگان هوایی کشور ۳۳۳ هواپیما دارد، گفت: از این میزان کمتر از ۵۰ درصد هواپیماها فعال است. تحریم و مشکلات ورود قطعه از جمله دلایل زمینگیری بیش از ۵۰ درصد ناوگان هوایی مسافری کشور است.
وی یادآور شد: روغن، گریس، تایر، موکت و... را از خارج کشور خریداری میکنیم. اینها را با نرخ ارز ۳۲ هزار تومانی حال حاضر تامین میکنیم.
وی در پاسخ به پرسش که روغن هواپیما در کشور تولید میشود، اظهار کرد: این روغن استانداردهای جهانی را ندارد، البته شاید بتوان از این روغن در هواپیماهای نظامی استفاده کرد.
وی با بیان این که شرکتهای هواپیمایی در صنعت هوانوردی مظلوم واقع شده اند، گفت: هزینههای فرودگاهی ایرلاینها طی ۱۰ سال اخیر حدود ۷۰ برابر شده است. سال گذشته هزینه یک نشست و برخاست در فرودگاه اهواز ۴.۷ میلیون، فرودگاه مشهد ۶.۷ میلیون و فرودگاه تهران ۷.۳ میلیون تومان بود.
وی با انتقاد از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در خصوص دریافت هزینههای فرودگاهی به صورت ارزی، افزود: هزینههای تعمیر و نگهداری هواپیما کمر ایرلاینها را شکسته است.
منبع: خبرگزاری تسنیم