تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۶۹۰۰۲
سرویس خبر : انرژی

عضو اتحادیه اروپا با وجود ممنوعیت، همچنان به خرید گاز روسیه ادامه می‌دهد

‌می‌متالز - رئیس شرکت "لاتویاس گاز" لتونی در گفتگو با یک رسانه محلی اذعان کرد که این کشور حتی پس از رد تقاضای مسکو مبنی بر پرداخت هزینه واردات گاز روسیه به روبل، به خرید گاز طبیعی از این کشور ادامه داده است.

به گزارش می‌متالز، رئیس شرکت "لاتویاس گاز" لتونی در گفتگو با یک رسانه محلی اذعان کرد که این کشور حتی پس از رد تقاضای مسکو مبنی بر پرداخت هزینه واردات گاز روسیه به روبل، به خرید گاز طبیعی از این کشور ادامه داده است.

آیگارس کالویتیس گفت: لاتویاس گاز اکنون گاز می‌خرد، اما ما از گازپروم گاز نمی‌خریم، زیرا نمی‌توانیم به گازپروم پول بپردازیم.

وی افزود: ما یک تامین کننده دیگر داریم. این مقام، با این حال، نام واسطه‌ای که گاز طبیعی روسیه را به این شرکت عرضه می‌کند، فاش نکرد.

در ماه آوریل، لتونی به همراه کشور‌های همسایه خود در منطقه بالتیک، یعنی استونی و لیتوانی، درخواست روسیه برای پرداخت گاز طبیعی به روبل را رد کردند و واردات گاز از گازپروم را به منظور کاهش وابستگی خود به حامل‌های انرژی روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب متوقف کردند.

در اواسط ماه ژوئن، کریسیانیس کارینز، نخست وزیر لتونی، متعهد شد واردات گاز روسیه را از سر نگیرد و در اوایل ماه جاری، پارلمان لتونی اصلاحاتی را در قانون انرژی خود تصویب کرد که واردات گاز طبیعی روسیه را از اول ژانویه ۲۰۲۳ ممنوع می‌کند.

سال گذشته، روسیه تامین کننده اصلی گاز لتونی بود و ۹۰ درصد از کل واردات سوخت این کشور را تأمین می‌کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده