تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۶۹۱۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار فارس:

حمایت جدی از ایجاد صنایع جدید در استان فارس خواهیم داشت

‌می‌متالز - استاندار فارس گفت: هدفگذاری کرده‌ایم که در استان از ایجاد صنایع جدید و همچنین اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن جدید حمایت جدی داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، محمد هادی ایمانیه افزود: علاوه بر این حمایت از صنایع راکد و نیمه راکدی که با ظرفیت پایین فعالیت دارند را نیز از طریق ارائه تسهیلات بانکی مانند تبصره ۱۸، پنجره واحد و سایر روش‌های حمایتی در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در مجموع آغوش استان بر روی سرمایه گذارانی که به دنبال کارآفرینی و ایجاد اشتغال هستند باز است و چنین سرمایه گذارانی کاملا حمایت خواهند شد.

استاندار فارس بیان کرد: این استان باید این امتیاز را نیز داشته باشد که صنایع و معادن آن نیز به عنوان یک استان علمی و دانشگاهی مبتنی بر دانش و با بهره وری بالاتری کار کنند.

استفاده صنایع فارس از آب خلیج فارس تا سال ۱۴۰۴

استاندار فارس، در خصوص طرح انتقال آب خلیج فارس به این استان نیز گفت: هدفگذاری ما این است که در سال ۱۴۰۴ صنایع و معادن استان از آب زیرزمینی و آب سد‌ها استفاده نکنند و آب مورد نیاز آن‌ها از طریق پساب فاضلاب شهر‌ها و آب خلیج فارس تامین شود.

ایمانیه افزود: کار انتقال آب از خلیج فارس هم ایننک آغاز شده و در همین ارتباط اخیرا جلسه‌ای با حضور تعدادی از صنایع مستقر در مسیر انتقال آب و همچنین سرمایه‌گذار طرح در تهران داشتیم که در آن جلسه هر یک از آن صنایع پذیرفتند که درصدی در این طرح سرمایه‌گذاری کنند.

او افزود: هم اینک کار لوله گذاری در حال انجام است و بر اساس برنامه ظرف ۳۶ ماه کار لوله گذاری به اتمام خواهد رسید که البته سرمایه گذار قول داده که این مدت را به ۳۰ ماه کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده