تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۶۹۱۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
با بهره برداری از ۵ دستگاه لوکوموتیو جدید صورت گرفت

نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان با بهره برداری از ۵ دستگاه لکوموتیو مانوری با ظرفیت ۱۲۰۰ اسب بخار، نوسازی شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در آیین آغاز بهره برداری از این لوکوموتیوها با حضور هیات مدیره و جمعی از مسوولین این شرکت گفت: سرعت حمل و نقل یک شاخص کلیدی در بهره وری است که تامین این لوکوموتیوها می‌تواند این شاخص را در ذوب آهن ارتقا دهد.

مهندس ایرج رخصتی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن در حال تحول است افزود: این لوکوموتیوها مربوط به یک برند معتبر جهانی هستند و در ارتقاء بهره وری حمل و نقل شرکت تاثیر بسیاری دارند. این تکنولوژی به همراه دانش آن به کار گرفته شده است و منطبق با سیستم حمل و نقل ریلی ذوب آهن است.

وی با بیان اینکه در زمینه تعمیرات لوکوموتیوها، آمادگی ارائه خدمت به راه آهن جمهوری اسلامی را نیز داریم، اظهار داشت: در همه بخش‌های ذوب آهن اصفهان شاهد مدرنیزاسیون هستیم و از بالاترین سطوح تکنولوژی استفاده می‌کنیم و لذا نباید تصور شود که این صنعت به دلیل قدمت نیم قرنی، از تجهیزات قدیمی استفاده می‌کند.

معاون خرید ذوب آهن اصفهان نیز دراین خصوص گفت: تامین این لوکوموتیوها برای تسریع در جریان ورود مواد اولیه، تخلیه ایستگاه زرین شهر و بازگرداندن واگن‌های خالی به مبادی جهت بارگیری و در نتیجه تسریع در سیر بازرگانی شرکت‌های حمل و نقل ریلی جهت تامین مواد اولیه ذوب آهن صورت گرفت که یک اقدام بزرگ محسوب می‌شود.

محمد جعفر صالحی افزود: تلاش می‌کنیم این نوسازی تداوم داشته باشد تا در چرخه حمل و نقل ریلی کشور نیز تاثیرگذار باشیم.

وی اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان در سال حدود ۷ میلیون تن حمل و نقل ریلی دارد که ۵ میلیون تن آن مربوط به مواد اولیه است و ۲ میلیون تن آن مربوط به محصول است. در واقع ۷۵ درصد حمل و نقل مواد اولیه و ۲۵ درصد حمل و نقل محصولات ذوب آهن اصفهان به صورت ریلی انجام می‌شود.

مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان نیز گفت: وظیفه اصلی ناوگان حمل و نقلی ریلی ذوب آهن جابه جایی محصولات تولیدی، چدن، سرباره و ورود مواد اولیه به کارخانه است که همگی از کالا‌های خطرناک در حمل و نقل ریلی محسوب می‌شوند.

حامد محمدی افزود: حمل و نقل ریلی ذوب آهن طول خطی حدود ۱۳۷ کیلومتر و ۳۰۷ سوزن دارد که تجمع این حجم تجهیزات در یک فضای محدود نشان دهنده قدرت این مجموعه می‌باشد.

وی افزود: سال‌ها بود که حمل ونقل ریلی ذوب آهن نیازمند تزریق خون تازه در رگ‌ها بود که تامین این لوکوموتیوها این نیاز را رفع کرد.

مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان گفت: این لوکوموتیوها برای شرایط آب وهوایی ایران طراحی شدند، توانمندی مناسب جهت انجام مانور‌های سنگین و نیمه سنگین دارند و به لحاظ فنی، کارشناسان ذوب آهن آشنایی کافی با آن‌ها دارند و برای تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز مشکلی نخواهند داشت.

وی افزود: با وجود ۵ دستگاه لوکوموتیو جدید فرصت مناسبی جهت برنامه ریزی تعمیرات اساسی دیگر لوکوموتیوها فراهم خواهد شد.

نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان

نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان

نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ذوب آهن اصفهان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده