تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۶۹۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی نیمه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی روی داد:

بازار شمش طلا در چین، "سکه" شد/ جهش ۲۵ درصدی مصرف شمش طلا در چین

‌می‌متالز - تولید طلا در چین طی نیمه نخست سال جاری میلادی شاهد رشد ۱۴.۳۶ درصدی بود. این در حالی است که بخش سکه و شمش، جهش ۲۵ درصدی را برای اژد‌های زرد ثبت کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت کیتکو، میزان تولید طلا در چین از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۴ تن و ۶۸۷ هزار کیلوگرم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴.۳۶ درصدی نشان می‌دهد.

این در حالی است که مصرف این فلز گرانبها در چین، به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، طی مدت یاد شده به دلیل پاندمی کرونا و نوسان قیمت‌ها شاهد افت ۱۲.۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

کاهش مصرف در بخش جواهرات و رشد مصرف در بخش سکه

انجمن طلای چین اعلام کرد: طی نیمه نخست سال جاری میلادی، میزان مصرف طلا در بخش جواهرات ۳۲۰ تن و ۷۳۰ هزار کیلوگرم به ثبت رسید که حاکی از افت ۷.۹۸ درصدی نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی است. این در حالی است که مصرف این فلز زرد در بخش سکه و شمش طلا با جهش ۲۵.۵۹ درصدی به ۱۱۲ تن و ۴۴۰ هزار کیلوگرم افزایش یافت.

طی مدت یاد شده، مصرف طلا در صنعت و سایر کاربرد‌های آن به ۴۳ تن و ۶۵۰ هزار کیلوگرم رسید و کاهش ۷.۸۹ درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته را رقم زد.

علاوه بر این، بنابر گزارش انجمن جهانی طلا، میزان معاملات طلا در بورس شانگهای طی ژوئن سال جاری به ۱۴۰ تن رسیده است که حاکی از ۳۷ تن رشد نسبت به ماه مه ۲۰۲۲ میلادی و ۷ تن افزایش نسبت به مدت مشابه (ژوئن ۲۰۲۱ میلادی) سال گذشته است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده