تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۶۹۴۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

در صدد هدایت منابع در آمدی هدفمندی یارانه‌ها به سمت صنایع کشور هستیم/ ضرورت توسعه تجارت خارجی صاحبان صنایع استان زنجان

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به هدفمندی یارانه هادر حوزه صنعتی و تولید کشور، تاکید کرد: درصدد هدایت منابع در آمدی از طریق هدفمندی یارانه‌ها به سمت صنایع کشور و استان هستیم.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، امروز درهمایش بزرگ خانواده اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان زنجان، با اشاره به مشخص نبودن سند توسعه‌ای کشور، اظ‌ها رداشت: درصدد تدوین سند راهبردی همراه با ضمانت اجرایی مصوبات هیات دولت یا مصوبات آن در مجلس هستیم.

طاهری، با بیان اینکه الویت اصلی مجلس توسعه برنامه هفتم، ادامه داد: در حوزه صنعت و معدن و آی سی تی منتظر اقدامات مطلوب هستیم.

وی، با اشاره به ارسال لوایح برای حذف برخی قوانین دست و پا گیر حوزه‌های صنعت و معادن به معنای واقعی آن، تصریح کرد: پنجره واحد و صدور مجوز‌ها به شدت پایش می‌شود.

طاهری، با اشاره به فعال کردن واحد مقررات زدایی آئین نامه‌ها و حدف ۳۵ درصدی قوانین اضافی، گفت: در حال حذف قوانین و اصلاح ضعف‌ها در این مجموعه هستیم.

به گفته وی در حوزه وضع قوانین و نظارت بر قوانی شرکت‌های دانش بنیان، در حال نوشتن آئین نامه‌ها اجرایی در این خصوص هستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم، با اشاره به اهمیت تجارت خارجی در کشور و صنعتگران، که ۸۸ درصد آن از طریق ناوگان دریایی و صنعت دریانوردی انجام می‌گیرد، تاکید کرد: دارای ضعف‌های جدی دراین زمینه هستیم و همچنین در صدد توسعه تجارت خارجی از طریق ناوگان ریلی و هوایی نیز هستیم.

طاهری، با بیان اهمیت الویت تولید داخل، یادآورشد: صاحبان صنایع استان باید در تلاش برای رونق تجارت خارجی باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به هدفمندی یارانه‌های صنعتی در کشور، تصریح کرد: درصدد هدایت منابع در آمدی از طریق هدفمندی یارانه‌ها به سمت صنایع کشور و استان هستیم.

طاهری، با بیان اینکه بعد از مصوبه مجلس عوارض و حقوق ورودی و سود بازرگانی ۱ درصد خواهد بود، افزود: بزودی بااقداماتی که در دست است به همت مسئولین درصدد وارد کردن نیروی کار به استان زنجان خواهیم بود.

محمود موسوی، رئیس اتاق اصناف استان، نیز در ادامه همایش بزرگ خانواده اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان زنجان، با اشاره به وجود ۴۰ هزار واحد تولدی صنعتی در استان زنجان، گفت: در حال حاضر کشته‌های جنگ اقتصاد شامل حال اصناف ضعیف شده است.

وی، رئیس اتاق اصناف زنجان، با بیان اینکه آموزش در این حوزه مغفول مانده است، ادامه داد: اصناف با تجمع بر اثر فشار اقتصادی و مشکلات به تحصن روی می‌آورند نه اینکه آب به آسیاب دشمن بریزند.

موسوی، با اشاره به صدور مجوز‌های موازی، حمایت‌ها و رفتار‌ها وبرخورد‌های متفاوت با اصناف مختلف، گفت: این اقدامات و تبعیض‌ها باعث دلخوری اصناف شده است.

وی، با بیان اینکه تا به امروز ۳۷ رسته شغلی دارای حمایت بیمه‌ای بودند، افزود: مشاغل و صنوف جدید و رسته‌های شغلی جدید نیز باید در حوزه حمایت‌های بیمه تعریف شوند.

موسوی با اشاره به اهمیت حفظ برخی صنوف استاد شاگردی که در مراکز علمی رشته علمی آموزشی اسناد و مدارکی ندارند، تاکید کرد: در جامعه ما پوشیدن لباس کار در ردیف مشاغل مزاحم تعریف می‌شود و فرزندان این گونه صنوف تمایلی به روی آوری و ادامه این مشاغل ندارند.

وی، حاکمیت و بازار را حلقه باریک و در حال ضعیف شدن عنوان کرد و گفت: هزینه‌های حداقلی پویایی بازار باید پرداخته شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده