تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۶۹۴۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دومین مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای جوارکارگاهی در شرکت زغال سنگ البرز شرقی شاهرود افتتاح شد

‌می‌متالز - دومین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوارکارگاهی استان سمنان، همزمان با هفته ملی مهارت در شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی شاهرود افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، در راستای ارتقای مهارت نیروی کار شاغل و نیز تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت استان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوارکارگاهی شرکت زغال سنگ البرز شرقی شاهرود به عنوان دومین مرکز جوارکارگاهی در در استان سمنان با حضور مدیرعامل این شرکت و نیز مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان افتتاح و آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاح این مرکز، بابک براتی مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی شاهرود، با اشاره به آسیب‌های مدرک گرایی جامعه برای صنعت، اظهار داشت: اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از نظر فنی در سطح مدارک دانشگاهی خود نیستند و فنی و حرفه‌ای حلقه اتصال خوبی برای ارتباط صنعت و دانشگاه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی با بیان اینکه نقطه اصلی حوادث ما در معادن است گفت: بخش ایمنی شرکت با ۸۰ نفر پرسنل فعالیت می‌کند که توانمند سازی و ارتقای مهارت کارکنان این بخش از اولویت‌های اصلی شرکت به شمار می‌آید.

وی فراگیری آموزش‌های مهارتی مرتبط پیش از شروع کار و حین کار را برای این حوزه بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به امکانات رفاهی شرکت، آمادگی لازم جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای سایر معادن و نیزحرفه‌های موجود در دیگر بخش‌ها، تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای را داریم.

بابک براتی مدیرعامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی شاهرود در ادامه افزود: با عملیاتی شدن طرح‌های توسعه‌ای این شرکت ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد گفت: برای توانمند سازی این افراد از ابتدا و پیش از کار به همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیاز خواهیم داشت.

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه بخش معدن یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه‌ای استان سمنان به شمار می‌آید که درصد کمی از آن به بهره برداری رسیده است، چالش تامین نیروی کار برای این بخش همانند سایر بخش‌ها را ناشی از عدم توانمندی نیروی کار از یکسو و تغییر ذائقه جامعه از سوی دیگر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به آمار‌های رسمی، تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف متناسب با فرصت‌های شغلی موجود در استان نیست و براین اساس ۵۸ درصد از نرخ بیکاری استان متعلق به این گروه است.

شاهچراغ مشارکت صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در آموزش‌های مهارتی را بسیار ارزشمند دانست و تکید کرد فنی و حرفه‌ای به منظور تاثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، سرفصل‌های آموزشی را منطبق با مشاغل مورد نیاز بنگاه اقتصادی ارائه خواهد داد.

شایان ذکر است تا کنون مجوز ایجاد ۴۰ مرکزجوار بین کارگاهی و ۲ مرکز جوارکارگاهی در صنایع استان سمنان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان صادر شده است که با افتتاح مرکز جوار کارگاهی شرکت ذغال سنگ البرز شرقی شاهرود به عنوان دومین مرکز جوارکارگاهی استان پس از شرکت کلران سمنان، نیروی کار شاغل در این شرکت و سایر شرکت‌های مرتبط، آموزش‌های مهارتی مبتنی بر شغل را مطابق با استاندارد‌های جهانی، زیرنظر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان فرا خواهند گرفت.

منبع: خبر آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده