تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۶۹۹۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

گروه فولاد مبارکه یک گام به جلو

‌می‌متالز - پس از تحریم‌های ظالمانه علیه فولاد کشور به خصوص شرکت فولاد مبارکه و هجمه‌های برخی از مسئولان و رسانه‌ها به این شرکت، تصور می‌شد شرکت فولاد مبارکه با افت تولید و عملکرد همراه باشد؛ اما خوشبختانه هر روز اخباری مبنی بر موفقیت و افزایش تولید و ثبت رکورد جدید به گوش می‌رسید که نشان از تلاش بی وقفه مدیران، کارکنان و کارگران این شرکت بود.

به گزارش می‌متالز، در زمانی که ایران برای احداث و تجهیز کارخانه‌های فولادی وابسته به کشور‌های دیگر بود، با اعمال تحریم‌ها کمتر کسی تصور می‌کرد که روزی شرکت فولاد مبارکه بتواند بیش از ۱۰۰ هـزار قطعـه و تجهیـز طی سالیان گذشـته با حمایت‌های همه‌جانبـه از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری شرکت‌های سازنده داخلی بومی سازی کند. این شرکت با حمایت از جوانان نخبه در دانشگاه‌های معتبر و شرکت‌ها دانش بنیان توانست خدمتی بزرگی به صنعت فولاد کشور کند و از خروج میلیارد‌ها تومان جلوگیری کند.

در سالی که مزین به شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است این شرکت توانست با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی، رکورد‌های بسیاری را به ثبت برساند و این رکورد‌ها همچنان در ماه‌های بعدی ادامه دار شده است. همچنین بـا فـراهـم کـردن زمینه اشتغال پایـدار بـرای ۳۵۰ هـزار نفـر بـه صـورت مستقیم و غیرمستقیم توانست اشتغال آفرینی را به منصه ظهور برساند.

همچنین میزان تولید گروه فولاد مبارکه نیز گامی موثری در رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله کشور است. به طوری که این شرکت توانسته با تولید بیش از ۹ میلیون و ۳۳۸ هزار تن فولاد خام بیش از ۴۳.۱۱ درصد از بازار فولادسازان بزرگ کشور را در دست گیرد و میزان تولید محصولات سرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان ۱۱ هزار تن افزایش یافته است. میزان افزایش فروش محصولات گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن در محصولات گرم ۴ درصد، در محصولات سرد، ۱۰ درصد و در محصولات پوشش‌دار، ۵ درصد افزایش یافت که در نهایت توانست به عدد فروش ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار تن برسد که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد یافته است.

این شرکت در مسوولیت‌های اجتماعی نیز بسیار خوش درخشیده است؛ به طوری که در زمان شیوع بیماری کرونا و دشواری بیمارستان‌ها با تامین اکسیژن، این شرکت بـا تأمیـن بیـش از ۲۵ هـزار و ۷۰۰ تن اکسیژن مـورد نیـاز مراکز درمانی کشور، از هیچ تلاشـی بـرای کمک به خدمت‌گزاران ایـن عـرصـه کوتاهـی نکرد.

خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه پروژه احداث خط تولید نورد گرم ۲ به‌منظور کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی با ظرفیت تولید ۴.۲ میلیون تن کلاف گرم شامل گرید‌های مختلف در ابعاد متفاوت در دستور کار قرار داده است که می‌توان از آن به عنوان پروژه‌ای بزرگ به منظور خودکفایی نام برد و در حال حاضر این شرکت بزرگترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ بورس کشور رقم زد و افزایش سرمایه ۸۰.۸۸ درصدی از محل سود انباشته و تقسیم حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان سود نقدی (۱۷۰ تومان به‌ازای هر سهم) در مجمع فولاد مبارکه اصفهان محقق شد. این افزایش سرمایه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی کشور که در مجمع عمومی فوق‌العاده از ۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵۳ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید، در تاریخ بورس کشور بی‌سابقه بود. خوشبختانه این شرکت توانست در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی، تحریم و... همراه است، با ایجاد اشتغال، حمایت از نخبگان، بومی سازی، افزایش تولید و فروش، جلوگیری از خروج ارز، ایفای مسوولیت اجتماعی و... امید را به کشور تزریق کند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده