تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۷۰۱۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت گهرزمین عنوان کرد؛

ضرورت حمایت دولت در زمینه صادرات گندله

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت گهرزمین با اشاره به وضعیت صادرات گندله تولیدی گفت: تولیدکنندگان داخلی با حمایت دولت اقدام به سیاستگذاری و تدوین استراتژی برای صادارت کنند.

به گزارش می‌متالز، محمد فلاح مدیرعامل شرکت گهرزمین در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فولادی شرکت سنگ آهن گهرزمین با اشاره به وضعیت صادرات گندله تولیدی گفت: اگر سال گذشته می‌خواستیم گندله صادر کنیم به ازای هر تن ۲۵۰ دلار آورده داشتیم، ولی ما همانند دیگر تولیدکنندگان داخلی صادر نکردیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصادی در پاره‌ای از کشور‌ها مانند چین مبنی بر استفاده از آهن قراضه در صنعت ساختمان‌سازی قیمت گندله به طرز عجیبی کاهش پیدا کرد به طوری‌که در مقاطعی قیمت گندله به ازای هر تن ۲۵۰ دلار بود که ما همچون سایر تولیدکنندگان ایرانی اقدام به صادارت نکردیم، پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین و کاهش نسبی قیمت به ۱۵۰ تا ۱۶۰ دلار، باز هم به دلیل عدم برنامه و عدم اطلاع از سیاست‌های اقتصادی کشور مبدا با این قیمت نیز تولیدکنندگان اقدام به صادرات نکردند. در حال حاضر قیمت این محصول به ۱۱۰ دلار در هر تن کاهش پیدا کرده است. این میزان کاهش در قیمت محصول ضرر‌های هنگفتی را متوجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی نمود.

مدیرعامل شرکت گهرزمین تصریح کرد: خواهش ما از وزیر اقتصاد این است که در هیات دولت مطرح نمایید که در کشور‌هایی که ما در آن‌ها مراودات اقتصادی زیادی داریم سفیران ایران در آن کشور‌ها دارای تخصص در حوزه اقتصاد بوده و تمرکز و دغدغه اصلی آن‌ها نیز همین مسائل باشد به طوری که شرکت‌های ایرانی بتوانند قبل از دست رفتن فرصت‌ها اقدام به سیاستگذاری و تدوین استراتژی برای صادارت و واردات نمایند.

فلاح در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از دغدغه‌های ما، تعدد مراکز تصمیم گیری و افزایش بیش از حد نیرو‌های دولتی است و این مشکل مربوط به این دولت و آن دولت نیست بطوری‌که برای یک کار کوچک که همه مسوولین دولتی، مسوولین قضایی و ستاد رفع موانع اقتصادی با آن موافقت کرده اند، متاسفانه در سایر مراکز تصمیم گیری با این کار مخالفت شده است.

مدیرعامل شرکت گهرزمین در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز ماست به طوری‌که بسیاری از مشکلات امروز ما ریشه در این معضل دارد، افزود: شرکت گهرزمین با هدف ایجاد اشتغال در راستای برنامه‌های توسعه بالادستی اقدام به ایجاد اشتغال چندین هزار نفری کرده است.

وی افزود:یکی از مشکلات این شرکت در سایت سیرجان مباحث مربوط به محیط زیست و مخالفت این سازمان برای واگذاری زمین می‌باشد به طوری‌که در حال حاضر این شرکت برای تخلیه و انباشت باطله‌ای خود زمین لازم را در اختیار ندارد.

فلاح در ادامه بیان داشت: شرکت گهرزمین در زمینه بومی سازی صنعت و مهندسی معکوس در سال‌های اخیر توان و انرژی زیادی صرف نموده است به طوری که در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌ها و خطوط تولید مورد نیاز، بومی سازی شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده