تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۷۰۳۵۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان در مسیر رشد

‌می‌متالز - فروش خودرو در چین در ماه جولای با ۲۹.۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲.۴۲ میلیون دستگاه رسید و بهبودی را که در ماه ژوئن با کمک کاهش محدودیت‌های کووید و مشوق‌های دولتی آغاز شد، افزایش داد.

به گزارش می‌متالز، داده‌های انجمن خودروسازان چین نشان داد که فروش هفت ماهه امسال هنوز دو درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده است. فروش خودرو‌های انرژی جدید که شامل خودرو‌های برقی خالص، پلاگین هیبریدی و خودرو‌های سلول سوختی هیدروژنی می‌شود، در ماه جولای نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

انجمن خودروسازان چین، فروش خودرو‌های گسترده‌تر از جمله وسایل نقلیه مسافربری، اتوبوس و کامیون را دنبال می‌کند، در حالی که انجمن خودرو‌های مسافری چین که فروش ماه جولای این هفته را گزارش کرد، بر خرده‌فروشی خودرو‌ها تمرکز دارد.

ژو هایدونگ، مقام ارشد انجمن خودروسازان چین، پس از آنکه کمبود تراشه که فروش سال گذشته را کاهش داد، گفت: بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان طی چند ماه آینده شاهد "افزایش پایدار" خواهد بود.

فروش جولای ۳.۳ درصد کمتر از ژوئن بود، زیرا امواج گرما در سراسر کشور سرعت تولید کارخانه را کاهش داد و بازدید مشتریان از نمایشگاه‌ها را کاهش داد.

چین تلاش کرده است تا تقاضای خودرو را با مشوق‌هایی مانند کاهش مالیات بر فروش خودرو‌های موتور کوچک و یارانه‌ها احیا کند تا تجارت خودرو‌های بنزینی با خودرو‌های برقی را تشویق کند.

این صنعت همچنین با تلاش‌ها برای مبارزه با کووید- ۱۹ در اوایل سال، با ماه‌ها قرنطینه سخت‌گیرانه در قطب‌های تولیدی اصلی شانگ‌های و چانگ‌چون، به شدت آسیب دید.

هزینه‌های بالای نفت و قیمت باتری، مصرف‌کنندگان را به سمت خودرو‌های هیبریدی پلاگین اقتصادی سوق می‌دهد که فروش آن‌ها در هفت ماه اول سال تقریبا سه برابر شد، در حالی که فروش خودرو‌های صرفا الکتریکی دو برابر شد.

تقاضا برای خودرو‌های تجاری ضعیف باقی ماند و فروش در ماه جولای ۲۱.۵ درصد کاهش یافت که نشان می‌دهد چین هنوز به طور کامل فعالیت خود را در زمینه لجستیک و توسعه زیرساخت از سر نگرفته است.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده