به گزارش میمتالز، ماجرای خدمات پس از فروش با قطعات تقلبی چیست؟
افزایش قیمت لوازم خانگی مراجعه افراد به این بازار را کاهش داده و بسیاری از افراد به جای خرید و تعویض لوازم خانگی به فکر تعمیرات آن هستند که به گفته برخی مسوولان تعداد مراجعه برای تعمیر وسایل ۹۰ درصد افزایش یافته است.
تعمیر لوازم خانگی نکته منفی ندارد، ولی از آنجایی با مشکل مواجه میشود که شرکتهای تقلبی و جعلی افزایش پیدا کردهاند و خود را برندهای اصلی معرفی میکنند و خسارتهای بیشتری به افراد وارد خواهند کرد.
به گفته یکی از کارشناسان صنعت لوازم خانگی باوجود شرکتهای معتبر برای بهبود مسائل کمی و کیفیت محصولات، بسیاری از شرکتهای جعلی اقدام به عرضه خدمات پس از فروش لوازم خانگی میکنند که به سبب ارتقای سایت خود با تولید محتوا و سئو همچنین استفاده از شماره تماسهای رند و پاسخ به سوالاتی که ممکن است مشتریان برایشان پش بیاید در جستجوهای اولیه گوگل قرار میگیرند و با همین استراتژیها از کافی نبودن مردم و مشتریان سواستفاده میکنند.
وجود شرکتهای جعلی به نام برندهای مطرح و حتی برندهای کردهای سبب خسارت زیاد به لوازم خانگی شده و استفاده از قطعات تقلبی به جای اصل سبب بیاعتمادی مردم نسبت به برندهای اصلی شده است.
احسان فدایی درباره حل این مشکل گفت: شرکتهای لوازم خانگی و دستگاههای مسوول وظیفه دارند شرکتهای ارائه خدمات پس از فروش معتبر را به خریداران بشناسانند که خریداران به شرکتهای جعلی اعتماد نکنند.
فدایی در آخر اعلام کرد: اسامی شرکتهای معتبر و مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان همراه با آدرس و شماره تلفن باید در معرض دید عموم قرار بگیرد. همچنین پلیس فتا نیز باید درصدد شناسایی شرکتهای جعلی برآید و به صنعت لوازم خانگی در این راستا کمک کند.
منبع: تجارت نیوز