تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۷۰۹۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش اندک قیمت سنگ‌ آهن

‌می‌متالز - قیمت سنگ‌ آهن در معاملات آتی بورس‌های دالیان و سنگاپور در روز سه‌شنبه تحت تأثیر اخبار حمایت بیشتر دولت چین از سازندگان ساختمانی که تحت تأثیر بحران مالی عمیق قرار گرفته‌اند، افزایش یافت، اما پس‌زمینه اقتصادی نگران‌کننده چین باعث کاهش رشد شد.

به گزارش می‌متالز، روز سه‌شنبه پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌ آهن برای تحویل در ژانویه ۲۰۲۳ در بورس کالای دالیان چین پس از سه جلسه نزول، معاملات صبحگاهی خود را با ۰٫۳ درصد افزایش در ۷۲۴٫۵۰ یوان (۱۰۶٫۷۸ دلار) در هر تن به پایان رساند.

در بورس سنگاپور، قرارداد‌های معاملات سنگ آهن برای ماه سپتامبر با ۱٫۶ درصد افزایش به ۱۰۷٫۶۵ دلار در هر تن رسید.

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که رگولاتور‌های چینی به شرکت بیمه دولتی دستور داده‌اند تا ضمانت‌هایی را برای صدور اوراق قرضه توسط چند توسعه‌دهنده املاک خصوصی ارائه کند.

این حمایت دولتی در حالی صورت می‌گیرد که آخرین داده‌ها به کاهش رشد اقتصادی در چین در بحبوحه سیاست‌های پکن در برابر کرونا و رکود املاک اشاره می‌کند.

داده‌هایی که نشان می‌دهد کارخانه‌های فولاد چین در ماه جاری تولید خود را افزایش داده‌اند، از سنگ آهن و سایر مواد تشکیل‌دهنده فولاد نیز پشتیبانی می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند: سنگ آهن در کوتاه‌مدت با تقاضا حمایت می‌شود (اما) در میان‌مدت فشار وجود دارد.

شرکت مشاوره و ارائه‌دهنده داده Mysteel گزارش داد که میانگین تولید روزانه فولاد خام در کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین در ۱۰ روز اول آگوست ۲٫۸ درصد یا ۵۳۱۰۰ تن افزایش یافت و به ۱٫۹۴ میلیون تن رسید.

برخی از کوره‌های بلند غیرفعال چین با بهبود حاشیه سود فولاد دوباره فعال شده‌اند.

با این حال، تحلیلگران گفتند که دمای بالا در برخی مناطق باعث تعدیل در عرضه برق شده است که بر تولید کوره الکتریکی تأثیر می‌گذارد و همچنین می‌تواند بر تقاضای فولاد تأثیر بگذارد.

آن‌ها گفتند ۸۰ درصد کارخانه‌های فولاد در استان سیچوان تولید خود را متوقف کرده‌اند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده