تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۷۱۱۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری قرارگاه پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی خراسان رضوی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید داخل و رفع موانع اقتصادی مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی نیازی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم‌اندیشی باصاحبان صنایع، تشکل‌های تولیدی و صادراتی، بهبود وضعیت تولید داخلی را سرفصل برنامه‌های وزارت صمت اعلام‌کرد و گفت: به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم گیری با یگدیگر، راهی برای عبور از شرایط جدید نداریم.

او در نخستین برنامه سفر به خراسان رضوی ضمن شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات تشکل‌های بخش خصوصی در قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی افزود: حمایت از تولید داخل و رفع موانع اقتصادی مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است و در بخشنامه‌های صادر شده اگر گرهی باشد حتما باز می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بپذیریم که شرایط امروز ما شرایط خاصی است و در این شرایط بنا داریم جلسات ویژه‌ای را برای رفع مشکلات بخش غیر دولتی اقتصاد را اختصاص دهیم.

نیازی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری ازرشته‌های صنعتی را مطلوب توصیف و بیان کرد: برنامه‌هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید، تامین و حفظ واحد‌های موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش بینی کردیم تا کالا‌های مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود.

او در ادامه از جمع بندی نظرات و مشکلات بخش خصوصی حاضر در جلسه، در قالب گزارش جامع و تقدیم به وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تصریح کرد: تامین مواد اولیه و نحوه ورود و خروج آن و نیز نوسازی ماشین آلات صنعتی و معدنی جهت پشتیبانی و حمایت از تولید دانش بنیان پیشنهادات امروز بود و حتما طی روز‌های آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه صنایع، صادرات و واردات در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه تشکل‌های بخش خصوصی با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاداتی در جهت برون رفت از مشکلات فعلی صنایع ارائه کردند که بیشترین موارد به برداشتن موانع صادرات و واردات، مشکل بورس، مطالبات آموزش، رفع و حل مشکلات بخشنامه‌های متضاد و مخل امر تولید وصادرات اشاره داشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده