تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۱۴۰۲
سرویس خبر : انرژی

قیمت انرژی در انگلستان سر به فلک کشید

‌می‌متالز - پیش‌بینی‌های تلخی مطرح می‌شود که اروپا با بدترین بحران برق در دهه‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آخرین چشم انداز منتشر شده از آکسیلیون، مشاور انرژی مستقل بریتانیا در روز شنبه، میانگین انتظار یک خانوار بریتانیایی از قبوض سالانه انرژی اش در سال ۲۰۲۳ می‌تواند تا ۶۰۰۰ پوند (نزدیک به ۷۱۰۰ دلار) افزایش یابد.

تحلیلگران پیش بینی کردند که سقف قیمت قبوض، که یک نقطه مرجع رسمی تعیین شده است، می‌تواند تا ماه آوریل آینده به ۶۰۸۹ پوند برسد. در حال حاضر این سقف ۱۹۷۱ پوند است، اما انتظار می‌رود در اکتبر تا ۳۵۷۶ پوند و در ژانویه به ۴۷۹۹ پوند افزایش یابد. اکتبر گذشته، سقف قیمت آن ۱۴۰۰ پوند (۱۶۵۳ دلار) تعیین شد. اوایل این ماه، آفگم، تنظیم‌کننده انرژی بریتانیا، برنامه‌های خود را برای تعدیل سقف قیمت به‌جای هر شش ماه یک‌بار به‌دلیل نوسان‌های موجود در بازار‌های انرژی، ماهانه اعلام کرد.

آخرین رقم نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجهی نسبت به پیش‌بینی غم‌انگیز هفته گذشته است، زمانی که مشاوره آکسیلیون، پیش‌بینی کرد میانگین سالانه قبوض انرژی در سال آینده به بیش از ۵۰۰۰ پوند (نزدیک به ۶۱۰۰ دلار) برسد. این شرکت انتظار دارد که قبوض در آوریل به بیش از ۶۰۰۰ پوند برسد و سپس در نیمه دوم سال آینده به آرامی کاهش یابد و در نهایت در اکتبر به ۵۱۶۰ پوند کاهش یابد. بر اساس آخرین نظرسنجی اوپینیوم، حدود ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نمی‌توانند افزایش سقف اعلام شده توسط آفگم، تنظیم کننده انرژی را تحمل کنند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده