تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۷۱۸۱۴
سرویس خبر : انرژی

فاجعه زمستان انگلیس: افزایش سقف قیمت ۸۰ درصدی قبوض انرژی

‌می‌متالز - افزایش سقف قیمت ۸۰ درصدی قبوض انرژی، میلیون‌ها خانوار بریتانیایی را با فاجعه زمستانی مواجه خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، به گفته کارشناسان افزایش سقف قیمت ۸۰ درصدی قبوض انرژی، مردم را در فقر فرو برده و باعث مرگ و میر می‌شود. میلیون‌ها خانوار خود را برای فاجعه زمستانی افزایش قبوض انرژی آماده می‌کنند که به گفته کارشناسان، مردم را در فقر فرو برده و باعث افزایش مرگ و میربدون حمایت فوری دولت می‌شود.

پس از اینکه تنظیم کننده صنعت انرژی بریتانیا، افزایش ۸۰ درصدی سقف قیمت مصرف کننده را از ماه اکتبر تایید کرد و اینکه قبض گاز و برق یک خانوار معمولی را به ۳۵۴۹ پوند در سال رساند، هشدار‌های جدی در مورد اثرات بالقوه ویرانگر آن منتشر شد. موسسات خیریه گفتند که این افزایش، خانوار‌های فقیرتر را کاملا از بین می‌برد و میلیون‌ها نفر را با قبوضی که نمی‌توانند پرداخت کنند با انتخاب بین گرم کردن و غذا خوردن در زمستان امسال تهدید می‌کند.

تحلیل گران موسسه جوزف راونتری با تاکید بر آسیب به کل مردم، گفتند والدین مجرد مجبور خواهند شد تقریباً دو سوم درآمد خود را پس از هزینه‌های مسکن برای پرداخت قبوض انرژی صرف کنند. به گفته آنها، فقیرترین افراد مجرد، با قبض‌های انرژی که ۱۲۰ درصد از درآمد آن‌ها را پس از هزینه‌های مسکن تشکیل داده، بیچاره می‌شوند. هشدار داده می‌شود که زندگی‌ها در این زمستان از بین خواهند رفت.

آخرین افزایش اعلام شده افگم، بار دیگر خلاء قدرت در دولت فعلی را برجسته کرد و وزرا در انتظار پایان رقابت برای جایگزینی بوریس جانسون به عنوان رهبر حزب محافظه کار هستند. محافظه کاران در واکنش خود به سقف قیمت روز جمعه دچار آشفتگی شدند، که به این معنی است که قبوض معمولی نسبت به سال گذشته سه برابر خواهند شد.

ناظم زهاوی، وزیر خزانه داری، به مردم پیشنهاد کرد که باید به فکر کاهش مصرف انرژی خود باشند، اما جانشین احتمالی او، کواسی کوارتنگ، گفت که او با ارائه چنین توصیه‌هایی به مصرف‌کنندگان مخالف است. لیز تراس، هم از بیان اینکه چه کاری برای کمک به خانواده‌ها انجام خواهد داد، خودداری کرد. سقف قیمت در ماه اکتبر گذشته تا ۱۲۷۷ پوند افزایش یافت و اکنون پس از افزایش در این فصل بهار به کمتر از ۲۰۰۰ پوند رسیده است. حمله روسیه به اوکراین به افزایش چشمگیر جهانی قیمت نفت و گاز منجر شد.

پیتر ماتیجیک، تحلیل گر ارشد بنیاد جوزف راونتری، در مورد افزایش ماه اکتبر گفت: در تمام سال‌هایی که به عنوان تحلیل گربوده ام، تحلیلی را به اندازه این تحلیل بررسی نکرده‌ام، زیرا بسیار حیرت‌انگیز است. غیرممکن است که فکر کنیم یک کارمند سیستم مراقبتی یا یک دستیار فروشنده باید برای یافتن جند صد پوند بیشتر برای تامین هزینه گرمایش خود به تکاپو بیفتد یا اینکه کل درآمد یک نفر برای یک سال تمام کمتر از قبض انرژی وی باشد.

لوئیس با انتقاد از لیز تراس به دلیل ناتوانی در ارائه طرحی برای مقابله با افزایش فاجعه بار قیمت انرژی، گفت: اگر ما مداخله بیشتری از سوی دولت انجام ندهیم، بیش از آنچه در ماه می‌اعلام شد، زندگی‌ها در زمستان جاری از بین خواهد رفت. این اعلام در حالی منتشر شد که خانواده‌ها تلاش می‌کنند، با وجود تورم بالای ۱۰ درصد که ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی در مغازه‌ها و قیمت‌های بی سابقه بنزین است، برای زمستانی سخت بودجه داشته باشند.

بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که آخرین افزایش قبوض انرژی در زمستان امسال، تورم را به بالاتر از ۱۳ درصد می‌رساند، در حالی که برخی از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که از ماه ژانویه به ۱۸ درصد برسد. سقف افزایش بعدی در ماه ژانویه معرفی خواهد شد. روز جمعه شرکت مشاوره انرژی کورنوال اینسایت پیش‌بینی خود را در این اعلامیه از پیش‌بینی قبلی ۴۶۵۰ پوند، به ۵۳۸۷ پوند افزایش داد و برآورد خود را برای سقف ماه آوریل از ۵۳۴۱ پوند به ۶۶۱۶ پوند افزایش داد.

با پیش‌بینی‌های ژانویه آینده، موسسه رزولوشن اعلام کرد که قرار است قبض‌ها حدود ۲۲۷۷ پوند بیشتر از سال گذشته و تا ۳۷۴۹ پوند باشد، پولی که مردم نمی‌توانند از عهده پرداخت آن برآیند. تورستن بل، مدیر اجرایی این اندیشکده، گفت: قبض‌های انرژی زمستانی به طور متوسط ​​حدود ۵۰۰ پوند در ماه تعیین شده، در حالی که مشتریان پیش‌پرداخت باید بیش از ۷۰۰ پوند، بیش از نیمی از درآمد خود را، برای روشن نگه‌داشتن سیستم گرمایشی تنها در ژانویه اختصاص دهند. این هزینه‌ها سلامت جسمی و مالی خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد.

افگم گفت که پیش‌بینی‌را برای ژانویه ارائه نمی‌کند، زیرا بازار با نوسان بیش از حد باقی می‌ماند، اما هشدار داد که ممکن است وضعیت قیمت‌ها تا سال ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی بدتر شوند. سقف جدید قیمت ها، ۲۴ میلیون خانوار معادل حدود ۸۵ درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این تعداد شامل حدود ۴.۵ میلیون مشتری پیش پرداختی است که به طور متوسط ​​سالانه ۵۹ پوند اضافی پرداخت خواهند کرد. جاناتان بررلی، مدیر اجرایی افگم، جمعه شب گفت که این رگولاتور مجبور شده معادل سختی در سقف قیمت جدید تعیین کند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده