تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۷۴۲۱۱
سرویس خبر : انرژی

از هر ۱۰ ایتالیایی ۹ نفر هزینه خود را برای پرداخت قبوض کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایتالیا در حال برنامه ریزی برای کاهش هزینه‌ها در ماه‌های آینده هستند تا بتوانند قبض‌های فزاینده انرژی را بپردازند.

به گزارش می‌متالز، نتایج نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی ایپسوس که برای انجمن تجاری کانفسرسنتی Confesercenti ایتالیا صورت گرفت، نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور در حال برنامه ریزی برای کاهش هزینه‌ها در ماه‌های آینده هستند تا بتوانند قبض‌های فزاینده انرژی را بپردازند.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۳ درصد از ایتالیایی‌ها گفتند که با مشکل مالی مواجه هستند یا به سادگی قادر به کنار آمدن با افزایش هزینه قبوض انرژی نیستند.

در همین حال، ۹۲ درصد از پاسخ دهندگان تأکید کردند که برای پرداخت قبوض خود مجبور هستند هزینه‌های خود را کاهش دهند و به همین منظور از رفتن به رستوران، سفر در طول تعطیلات و همچنین خرید لباس خودداری خواهند کرد.

در گزارش انجمن تجاری کانفسرسنتی آمده است که تاثیرات ناشی از هزینه‌های بالای قبوض انرژی و تورم در طول کریسمس و پس از آن نیز قابل مشاهده خواهد بود.

بنا بر این گزارش، کاهش قدرت خرید خانوار‌ها منجر به کاهش شدید مصرف خواهد شد. انتظار می‌رود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، میزان هزینه خانوار‌ها ۲.۵ میلیارد یورو کاهش یابد.

این مؤسسه همچنین پیش بینی کرد که کسب‌وکارها، به ویژه در بخش خدمات، در کنار خانواده‌ها از این بحران ضربه بخورند، چرا که آن‌ها نیز خود را بین افزایش هزینه‌های برق و گاز و کاهش مصرف می‌بینند.

پاتریزیا دی لوئیز، رئیس انجمن تجاری کانفسرسنتی در این گزارش گفت: انرژی یک دارایی اولیه است که مبنای انجام هر فعالیت اقتصادی است. اگر این (محصول) به یک دارایی کمیاب تبدیل شود، شبکه تجاری را از بین می‌برد و انسجام اجتماعی را تضعیف می‌کند.

وی از دولت خواست تا اقدامات بیشتری برای حمایت از اقتصاد انجام دهد و خاطرنشان کرد که این اقدامات باید بر "تضمین ثبات فعالیت‌های اقتصادی" متمرکز شود.

تورم در ایتالیا در ماه اوت به ۸.۴ درصد رسید که بالاترین میزان در ۳۶ سال گذشته محسوب می‌شود. این تورم ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی (۴۴.۹ درصد در مقابل ۴۲.۹ درصد در ژوئیه) و مواد غذایی فرآوری شده (۱۰.۵ درصد) است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده