تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۷۲۳
کد خبر: ۲۷۱۴۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
«می متالز» گزارش می‌دهد:

انقلاب معدنی در سیرجان به رهبری «گهر زمین»

‌می‌متالز - شرکت معدنی گهر زمین در تلاش است تا با اجرای طرح‌های توسعه، چهره بیکاری را از منطقه پاک کند و این می‌تواند انقلابی مهم در سیرجان باشد که به واسطه فعالیت‌های معدنی رخ می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مسوولیت اجتماعی در سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شرکت‌های معدنی و صنعتی تبدیل شده که گاه این هدف ذیل توسعه برنامه‌های تولید محقق می‌شود.

شرکت سنگ آهن گهرزمین که به دنبال بهره برداری از بزرگ ترین معدن خاورمیانه است، تا نقش مهمی در توسعه زنجیره ارزش فولاد ایفا کند، حالا توانسته در ایجاد اشتغال به یکی از بازیگران اصلی در منطقه تبدیل شود.

اما هدف تنها توسعه فعالیت‌های معدنی در منطقه سیرجان نیست بلکه با توسعه و سرمایه گذاری هرچه بیشتر، این مجموعه توانسته در اشتغالزایی بیشتر و رفع بیکاری نقش آفرین باشد که خود پیامد‌های بسیاری را برای مجموعه و منطقه به همراه دارد.

در واقع شرکت گهرزمین با پروژه‌های در دستور کار و حضور در کنسرسیوم‌های جدید مثل معدن جانجا در تلاش است تا سرمایه گذاری‌های خود در بخش معدن را توسعه داده که خود باعث افزایش درآمدزایی شرکت می‌شود که در ادامه آن می‌تواند فعالیت‌های حوزه مسوولیت اجتماعی را هم توسعه دهد.

اما از نگاه اجتماعی این موضوع چه تاثیری خواهد داشت و چه چهره‌ای از گهرزمین برای مردم منطقه به تصویر می‌کشد.

بدون شک افزایش اشتغال به واسطه پروژه‌های شرکت گهرزمین در گام اول نگاه مردم منطقه به معدنکاری را تغییر داده و حمایت آن‌ها را از چنین فعالیت‌هایی افزایش می‌دهد. بی تردید توسعه فعالیت‌های معدنی منجر به توسعه مناطقی شده است که عموما جزو مناطق محروم واقع شده اند. اما در گام بعدی برنامه راهبردی «گهر زمین» از مهاجرت مردم منطقه جلوگیری می‌کند و بیش از پیش مردم منطقه به ویژه نسل جوان را به سوی تکمیل تحصیلات تخصصی هدایت می‌کند که از بعد فرهنگی نیز قابل بررسی است.

جالب است که پروژه‌های جدید گهرزمین یعنی اجرای ۴ ابر پروژه برای ۵ هزار نفر به طور مستقیم و برای ۱۳ هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌کند، پس باید به این نکته اشاره داشت که فعالیت‌های گهرزمین می‌تواند زمینه ساز انقلابی معدنی در منطقه کرمان باشد که در نهایت به تکمیل زنجیره ارزش فولاد و توسعه این صنعت ختم می‌شود.

در واقع شرکتی مانند گهرزمین ثابت کرده است که توسعه اقتصادی در کنار توسعه فرهنگی و اجتماعی رقم می‌خورد. این موضوع مسیر اصلی توسعه پایدار است، زیرا همراهی مردم منطقه و حمایت آن‌ها از یک بنگاه اقتصادی باعث می‌شود تا مدیران آن مجموعه با آسودگی بیشتر پروژه‌ها را پیش ببرند.

در واقع با این دیدگاه از سوی مجموعه گل گهر و چشم انداز این شرکت باید امیدوار بود که در ادامه مسیر اتفاقات خوبی برای مردم منطقه سیرجان رخ می‌دهد.

همان طور که محمد فلاح مدیرعامل گهرزمین، اظهار کرده است، بزودی با توجه به توده عظیم معدنی جنوب، پرچم گهرزمین سوم در جنوب استان نیز برافراشته می‌شود و کمک شایانی به حل معضل بیکاری خواهد کرد. این موضوع می‌تواند نوید بخش روز‌های روشن برای مردم منطقه و حتی سهامداران این مجموعه باشد. در واقع توسعه همه جانبه در گهرزمین محقق می‌شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده