تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۱۹۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازنگری در فرمول تعیین قیمت محصولات فولادی در وزارت صمت ادامه دارد

‌می‌متالز - قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: نشست کمیته مدیریت بازار وزارت صمت برای بازنگری فرمول تعیین قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی در بورس کالا ادامه دار خواهد بود و به برپایی یک یا دو نشست برای فعالان صنعت فولاد محدود نخواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق مفتح با اشاره به نشست بازنگری وزارت صمت درباره فرمول قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی در دفتر تنظیم بازار وزارت صمت افزود: نشست هفته گذشته در جهت همگرایی فکری تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی در صنایع بالادست و پایین دست زنجیره فولاد برای تعیین قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی برگزار شد تا ضمن شنیدن نظرات مشترک اعضا، اختلاف نظر و سلیقه آن‌ها در تعیین قیمت محصولات فولادی در ابتدا و انتهای زنجیره نیز بررسی شود.

وی ادامه داد: با جمع کردن ذینفعان صنایع بالادست و پایین دست زنجیره در این نشست تلاش شد علاوه بر مراقبت از زنجیره فولاد، زمینه همکاری و تصمیم گیری‌های مشترک نیز برای تنظیم بازار زنجیره فولاد فراهم شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: عرضه در بورس، نحوه معاملات، نوع ارتباط تشکل‌ها با یکدیگر، مکانیزم عرضه و فروش و سیاست‌های مختلف معاملات وحلقه‌های مختلف زنجیره موضوعات و محور‌های اصلی نشست بود و قرار شد برگزاری اینگونه نشست‌ها ادامه دار باشد.

مفتح گفت: برپایی این نشست ها، مفاهمه تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی را از ابتدا تا انتهای حلقه نزدیکتر می‌کند و در این نشست‌ها تلاش خواهد شد فرایند قیمت و مکانیزم قیمت گذاری در بورس کالا به گونه‌ای باشد که منافع تمام حلقه‌ها تامین و بهترین تصمیم از طرف اعضا برای قیمت گذاری اتخاذ شود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده