تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۷۲۸۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد:

هم افزایی سازمان‌های مختلف برای تحقق سند جامع گوهرسنگ کشور/حمایت ایمیدرو از برگزیدگان در اولین همایش ملی علوم گوهر

‌می‌متالز - حسام مقدم علی، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو هم افزایی سازمان‌های مرتبط با حوزه گوهرسنگ را لازمه تحقق اهداف سند جامع گوهرسنگ کشور دانست.

به گزارش می‌متالز، حسام مقدم علی، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در اولین همایش ملی علوم گوهر ضمن اشاره به تدوین سند جامع گوهرسنگ در ایران افزود: همکاری، مشارکت و هم افزایی سازمان‌های مرتبط با این حوزه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، گمرک، اتاق بازرگانی و ... لازمه تحقق اهداف این سند جامع گوهرسنگ است.

وی افزود: هدف ایمیدرو از راهبری سند جامع گوهرسنگ تسهیل گری، حمایت و بسترسازی است. این سازمان در بخش‌هایی همچون تامین مواد اولیه، فن آوری و فرآوری، منابع انسانی، زیر ساخت و فضای کسب و کار برنامه‌هایی را برای توسعه بخش گوهرسنگ در دست اقدام دارد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد ۴ قطب گوهرسنگ در کشور اشاره کرد. مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایرانبه دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته در اولویت قرار دارد. علاوه براین، مراکزی نیز در یزد و آذر شهر در حال تجهیز هستند و مرکز دیگری در فردوس با کمک بخش خصوصی در حال تجهیز است. این مراکز منطقه‌ای می‌توانند به توسعه منابع انسانی، استانداردسازی و رفع موانع کسب و کار کمک کنند.

حمایت ایمیدرو از برگزیدگان همایش

مقدم علی خبر داد: ایمیدرو از برگزیدگان مسابقات اولین همایش ملی علوم گوهر حمایت خواهد کرد. در این راستا، فراهم کردن فرصت‌های آموزشی در خارج از کشور و نیز دعوت از مدرسین خارجی برای ارتقای دانش فنی در حوزه‌های مختلف اکتشاف، فرآوری و فن آوری را مد نظر قرار خواهد داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش افزود: امیدوارم شاهد برگزاری این همایش در سطح منطقه‌ای و بین المللی و با حضور تجار، فعالان و چهره‌های سرشناس منطقه‌ای و جهانی در حوزه گوهرسنگ باشیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده