تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۷۳۰۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تمایل تاجران هندی به واردات فولاد روسیه

‌می‌متالز - با توجه به کاهش قیمت فولاد روسیه در بازار جهانی، تاجران هندی به دلیل بالا بودن هزینه تولید فولاد در داخل این کشور، تولیدات داخلی را کنار گذاشته و تمایل بیشتری به واردات فولاد از روسیه دارند.

به گزارش می‌متالز، هند خود را به عنوان یکی از واردکنندگان بزرگ فولاد روسیه در چند ماه گذشته، نشان داده است. عرضه ارزان‌تر فولاد روسی نسبت به فولاد ساخته‌شده در هند، عامل اصلی جذابیت واردات این کالا از روسیه برای تاجران هندی بوده است. به تازگی حدود ۳۰۰ هزار تن فولاد توسط هندی‌ها از روسیه سفارش داده شده و تحویل این محموله در ماه سپتامبر (از نیمه شهریور تا نیمه مهر) برنامه ریزی شده است.

بر اساس گزارش منابع بازرگانی هندی، تا پایان مردادماه ۱۵۷ هزار تن واردات انجام شده که عمدتاً توسط بازرگانان ثانویه فولاد صورت گرفته است و حداقل ۱۵۰ هزار تن محموله فولاد در حال حاضر در حال حمل به سمت هند از مسیر دریایی است.

فولاد روسیه که اکنون وارد هند می‌شود، ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت کمتری نسبت به عرضه فولاد هند در بازار دارد.

بیشتر فولادی که از روسیه وارد می‌شود در برخی از فعالیت‌های ساختمانی استفاده می‌شود.

در کارخانه‌های فولاد هندی ذخایر اضافی وجود دارد، زیرا صادرات این محصول تقریبا متوقف شده است. اکنون واردات از روسیه در حال افزایش است که باعث نگرانی صاحبان صنایع فولاد هند شده است و آن‌ها امیدوارند دوره زمانی واردات فولاد از روسیه، طولانی نباشد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده