تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۷۳۳۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جعفری در جلسه شورای معادن استان سیستان و بلوچستان:

بودجه توسعه زیرساخت‌های معادن سیستان بلوچستان سال آینده افزایش می‌یابد/ واگذاری معادن کوچک احیا شده استان در قالب بسته‌های هدفمند سرمایه گذاری

‌می‌متاز - رییس هیات عامل ایمیدرو از افزایش بودجه توسعه زیرساخت‌های معادن سیستان و بلوچستان توسط ایمیدرو طی سال آتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری امروز در جلسه شورای معادن استان سیستان و بلوچستان که با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار، مسوولان سازمان صمت و جمعی از مسوولان استان و محلی برگزار شد، افزود: استان سیستان و بلوچستان در شمار اولویت‌های ایمیدرو در برنامه توسعه زیرساخت معادن کشور قرار دارد.

معرفی معادن فعال برای اقدامات توسعه‌ای در زیرساخت

وی گفت: در این زمینه مسوولان استان همکاری لازم برای معرفی معادن فعال و یا در مرحله فعالسازی را داشته باشند تا ایمیدرو اقدامات توسعه‌ای زیرساخت در مناطق اولویت دار را داشته باشد.

توسعه فعالیت‌های اکتشافی و کشف معدن جانجا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه برنامه اکتشافی ایمیدرو در استان سیستان و بلوچستان، گفت: کشف محدوده‌های پتانسیل دار همچون معدن مس "جانجا" حاصل برنامه ریزی‌های اکتشافی است.

جعفری اعلام کرد: ایمیدرو به دنبال کاهش ریسک‌های اکتشافی است و واگذاری محدوده‌های شناسایی شده به بخش خصوصی از طریق مزایده را در شمار برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: حاصل همکاری دولت و بخش خصوصی تاکنون جذب ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری بوده است که تاکنون بالغ بر چهار میلیارد دلار آن محقق شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک را از سیاست‌های اصلی این سازمان خواند و گفت: مسوولان سیستان و بلوچستان در این طرح همکاری‌های لازم را دارند و ایمیدرو آمادگی دارد تا با استان در بخش‌های مطالعه، مشاوره و مباحث تامین مالی، حمایت‌های لازم را داشته باشد.

ارایه بسته‌های هدفمند سرمایه گذاری

جعفری تاکید کرد: در واگذاری اینگونه معادن ارایه بسته‌های سرمایه گذاری هدفمند به جای واگذاری یک واحد معدنی، می‌تواند به عنوان یک راهبرد باشد.

وی اعلام کرد: معدن مس جانجا با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی که دارد؛ نیاز به تدوین طرح جامع متناسب با شرایط منطقه‌ای و فنی دارد.

ضرورت سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ در مناطق کم برخوردار

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: بهره مندی از ظرفیت محدوده‌های پتانسیل دار همچون جانجا؛ نیاز به حضور شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای گسترش سرمایه گذاری‌ها دارد.

وی عنوان کرد: شرایط باید به سمتی هدایت شود تا شرکت‌های بزرگ حضور پررنگی در توسعه مناطق کم برخوردار داشته باشند.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده