تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۷۳۳۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سیستان و بلوچستان:

۹ معدن راکد سیستان و بلوچستان از سال گذشته تا کنون فعال شده است

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۴۱۷ شرکت معدنی در این استان وجود دارد، گفت: ۹ معدن راکد استان از سال گذشته تا کنون فعال شده است.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی روز چهارشنبه در نشست شورای معادن که با هدف ارائه برنامه‌ها و همچنین پروژه‌های در دست اقدام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان تشکیل شد، اظهارداشت: خوشبختانه همکاری جدی ایمیدرو با استان صورت گرفته که این امر در پیشرفت معادن بسیار موثر است.

وی افزود: معادن از جنس ثروت‌های زیرزمینی است که باید به اشتغال تبدیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توجه به اهمیت و به فعلیت رساندن معادن و ایجاد ثروت و اشتغال برای استان تا کنون موجب اشتغال ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر شده است.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت و تنفیذ اختیار به استان در پیشرفت پروژه‌ها خاطرنشان کرد: امروز توقع داریم تا بخشی از اختیارات از مرکز به استان تنفیذ شود.

مدرس خیابانی تاکید کرد: برای انتقال آب دریای عمان ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که شرکت‌های معدنی بزرگ می‌توانند به این حوزه کمک کنند.

وی ادامه داد: خط انتقال آب دریای عمان از ۴ جبهه آغاز شده، اما باید به آن سرعت ببخشیم تا بتوانیم این پروژه را در سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند احداث زیرساخت‌ها در معادن بیان کرد: همچنین معادن کوچک مقیاس نیز باید توسعه پیدا کند تا شاهد توسعه معدن در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده