تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۷۳۴۱۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش واردات کارنشده‌های آلیاژ آلومینیوم چین

‌می‌متالز - نگرش بازرگانان نسبت به چشم‌انداز بازار گاوی است؛ بنابراین حجم سفارش‌های جدید اخیرا افزایش یافته است و پیش‌‎بینی می‌شود که پس از ماه سپتامبر، میزان واردات شمش آلیاژ آلومینیوم نسبت به ماه جولای و آگوست بیشتر باشد.

به گزارش می‌متالز به نقل از موسسه «SMM»، آمار گمرک نشان می‎دهد که چین در ماه جولای سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰۲ هزار و ۹۰۰ تن آلیاژ آلومینیوم کارنشده وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش و نسبت به ماه گذشته، ۱۳ درصد کاهش داشته است. مجموع واردات از ماه ژانویه تا جولای، به ۷۷۰ هزار و ۷۰۰ تن رسید که رشد ۳۴.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرد. در خصوص صادرات، چین در ماه جولای، ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن آلیاژ آلومینیوم کارنشده صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷۹ درصد و نسبت به ماه گذشته، ۴۹.۹ درصد افزایش داشت. در بازه ژانویه تا جولای، مجموع حجم صادرات به ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ تن رسید که رشد ۳۵.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داد.

مالزی، کره جنوبی و تایلند، سه تامین کننده اصلی واردات آلیاژ آلومینیوم کارنشده در ماه جولای بودند که این کشور‌ها نزدیک به نیمی از کل حجم واردات را تشکیل دادند. در میان این سه تامین کننده، حجم واردات از مالزی بیشترین میزان را ثبت کرد که مقدار آن ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن و ۱۰ هزار تن نسبت به ماه ژوئن کمتر بود. واردات این محصول از کره جنوبی، به ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن رسید که نسبت به ماه ژوئن، دو هزار تن افزایش داشت. لازم به ذکر است که واردات از کره جنوبی به بیش از ۱۰ هزار تن بازگشت، اما همچنان کمتر از سطوح عادی بود. واردات از تایلند نیز نسبت به ماه ژوئن با رشد یک هزار و ۳۰۰ تنی همراه بود و به ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن رسید. زمانی که واردات از روسیه در حدود ۱۰ هزار تن در نوسان بود، ماه جولای سومین ماه متوالی افت واردات را رقم زد. حجم واردات از کشور‌های دیگر مانند ویتنام و هند نسبت به ماه گذشته به مقادیر متفاوتی کاهش یافت. در مورد صادرات، چین در ماه جولای هفت هزار و ۷۰۰ تن آلیاژ آلومینیوم کارنشده به ژاپن صادر کرد که این میزان نسبت به ماه ژوئن ثابت بود و صادرات این محصول به کره جنوبی، به ۶ هزار و ۳۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

استان‌های ژجیانگ، گوانگ‌دانگ و جیانگ‌سو، سه واردکننده اصلی آلیاژ آلومینیوم کارنشده چین در ماه جولای بودند که بیش از ۷۰ درصد از مجموع واردات را به خود اختصاص دادند؛ اگرچه این نسبت در ماه ژوئن اندکی کمتر بود. علاوه‌براین، حجم واردات آلیاژ آلومینیوم کارنشده در استان‌های ژجیانگ، گوانگ‌دانگ و جیانگ‌سو به ترتیب ۴۳ هزار و ۹۰۰، ۲۳ هزار و هفت هزار و ۹۰۰ تن بود که هر یک به ترتیب سهم ۴۳، ۲۳ و ۷ درصدی از کل واردات را به خود اختصاص دادند. به طور کلی، واردات کارنشده‌های آلیاژ آلومینیوم چین در ماه جولای نسبت به ماه گذشته کاهش یافت، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد. در همین حین، میزان صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ماه گذشته بیشتر بود.

در خصوص واردات، بیشتر شمش‌های آلیاژ آلومینیومی که در ماه جولای وارد بنادر چین شدند، مربوط به سفارش‌های پس از ماه آوریل بودند. با توجه به کاهش حجم سفارش‌های جدید پس از ماه آوریل به ‎دلیل تداوم زیان حاصل از واردات، پیش‌بینی می‌شود که واردات این محصول در ماه‌های جولای و آگوست کاهش پیدا کند. از اواسط ماه جولای، قیمت آلومینیوم که نزدیک به دو ماه متوالی در حال کاهش بود، در نهایت افزایش پیدا کرد و رشد قیمت آلیاژ آلومینیوم ثانویه ADC۱۲ در چین نیز آغاز شد. زیان حاصل از واردات به تدریج کاهش یافت و به کسب سود منجر شد. این امر در حالی است که پنجره واردات نیز از اوایل ماه آگوست به مدت ۱۵ روز باز شد. در روز ۲۳ ماه آگوست، قیمت آلیاژ آلومینیوم ثانویه ADC۱۲ وارداتی از مالزی، دو هزار و ۴۰۰ دلار بر تن اعلام شد که از مبلغ دو هزار و ۱۰۰ دلار بر تن در ماه جولای بیشتر بود و زیان حاصل از واردات بار دیگر به ۳۰۰ تا ۴۰۰ یوان بر تن افزایش یافت. با این وجود، نگرش بازرگانان نسبت به چشم‌انداز بازار صعودی است؛ بنابراین حجم سفارش‌های جدید اخیرا افزایش یافته است. پیش‎بینی می‌شود که پس از ماه سپتامبر، میزان واردات شمش آلیاژ آلومینیوم نسبت به ماه جولای و آگوست بیشتر باشد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده