به گزارش میمتالز، در این روند، هند از فیلیپین پیش افتاد، زیرا خریداران منابع عرضه را در مواجهه با افزایش هزینههای نیروی کار و اختلالات ناشی از سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کووید صفر را متنوع میکنند. این روند به کالاهای کریسمس محدود نمیشود. صادرکنندگان در سومین اقتصاد بزرگ آسیا شاهد افزایش قابل توجه سفارشها از سوی آمریکا و اروپا بوده اند که این تغییر بیشتر در بخشهایی مانند پوشاک، صنایع دستی و کالاهای مصرفی غیرالکترونیکی دیده میشود. همه گیری که باعث شد چین قرنطینههای سختگیرانه را اتخاذ کند، به تغییر آن کمک میکند. صادرات کالاهای هند که در سال مالی منتهی به مارس به ۴۲۰ میلیارد دلار رسید، در ۴ ماه پس از آوریل به ۱۵۷ میلیارد دلار رسیده است. در حالی که این میزان در مقایسه با صادرات سالانه ۳۶/ ۳ تریلیون دلاری چین کمرنگ است. دادههای دولت هند نشان میدهد صادرات تزئینات کریسمس در سال منتهی به مارس بیش از ۵۴ درصد نسبت به سال مالی ۲۰۲۰ افزایش یافته، در حالی که صادرات صنایع دستی شاهد جهش حدود ۳۲ درصدی در مدت مشابه بوده است. تحلیلگران اظهار کردند که ادامه جدایی چین از اقتصاد جهانی همراه با بهبودی پس از همه گیری، فرصتی را برای هند فراهم میکند تا سرمایه گذاری خود را در رقابت پذیری بلندمدت سرعت بخشد. طبق گزارش کرنی و مجمع جهانی اقتصاد، پیش بینی میشود که تا سال ۲۰۳۰، هند دارای بیشترین نیروی کار جهان باشد و میتواند سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، هند همچنین توانست از السالوادور پیشی بگیرد و به یکی از ۵ تامینکننده برتر تیشرتهای نخی ایالات متحده در سال جاری تبدیل شود.
منبع: دنیای اقتصاد