تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۷۳۵۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شهرستان اهر تاکید کرد؛

توسعه اهر با سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن

‌می‌متالز - سرمایه‌گذاران در بخش معادن منطقه حق و حقوق دولتی و الزامات محیط زیست و مسوولیت‌های اجتماعی را رعایت کنند

به گزارش می‌متالز، فرماندار شهرستان اهر، یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان اهر را سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن این شهرستان دانست.

ابوالفضل غنی زاده در جلسه شورای معادن با محوریت بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران معادن شله بران و ساری یارقان بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش معدن از دغدغه‌های مهم مسوولان شهرستان اهر است.

وی افزود: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران در بخش معادن منطقه حق و حقوق دولتی و الزامات محیط زیست و مسوولیت‌های اجتماعی را رعایت کنند.

فرماندار شهرستان اهر، با اشاره به تردد معادن از طریق راه‌های ارتباطی روستا‌ها و تهدید اراضی روستائیان گفت: لازم است ضمن تعامل و جلب رضایت افراد در رعایت حقوق مکتسبه در مورد پرداخت حقوق و عوارض قانونی اقدام کنند تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

غنی زاده خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران معادن در کنار بهره برداری نباید از مسائل زیست محیطی غفلت کنند، چرا که غفلت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و ترک فعل در رعایت الزامات قانونی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری برای محیط زیست ایجاد کرده و زندگی آحاد جامعه را تهدید کند.

وی نشت پسماند‌ها و بی‌مبالاتی در مجاری زهاب‌های اسیدی را از آثار سوء در محیط زیست و پیامد‌های اجتناب‌ناپذیر در استفاده از آب رودخانه‌ها دانست و افزود: برای جلوگیری از آسیب رساندن رفت و آمد ماشین‌آلات سنگین معدنی به جاده‌های دسترسی اراضی کشاورزی لازم است بهره‌برداران معادن به فکر احداث یا نوسازی جاده‌های منتهی به معادن باشند.

منبع: خبرگزاری پانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده