تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۷۳۶۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

هشدار "تهدید" صنعت فلزات اروپا

‌می‌متالز - صنعت فلزات اروپا هشدار داده است که بحران انرژی یک "تهدید" برای آینده این کشور ایجاد می‌کند، زیرا مدیران اجرایی نگران هستند که بسیاری از کارخانه‌های ذوب، بدون اقدام اضطراری اتحادیه اروپا با تعطیلی دائمی مواجه شوند.

به گزارش می‌متالز، سازمان تجارت فلزات غیرآهنی، در نامه‌ای به رهبران اتحادیه اروپا، گفت که مشکلات این صنعت که منجر به کاهش بی سابقه تولید کارخانه‌های ذوب در سال گذشته شده است، عمیق‌تر خواهد شد مگر اینکه اتحادیه اروپا مداخله کند. به گفته این نهاد تجاری، یک کارخانه ذوب آلومینیوم در اسلواکی و یک کارخانه روی در هلند تولید را برای مدت نامعلومی متوقف کرده اند که برخی از این تعطیلی‌ها احتمالاً دائمی هستند.

این سازمان، در نامه‌ای که توسط ۴۰ مدیر اجرایی امضا شد، نوشت: "ما عمیقاً نگران هستیم که زمستان پیش رو می‌تواند ضربه قاطعی به بسیاری از عملیات ما وارد کند.

ما از رهبران اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو می‌خواهیم اقدامات اضطراری را برای حفظ صنایع استراتژیک مبتنی بر برق خود و جلوگیری از از دست دادن شغل دائمی انجام دهند. "

هزینه انرژی در اروپا، پس از اینکه روسیه عرضه گاز به این قاره را کاهش داد، به مراتب بیشتر از آسیا و آمریکا شده است که تهدیدی برای از بین بردن گوشه‌هایی از صنعت منطقه است. اروپا در حال حاضر حدود نیمی از ظرفیت تولید خود را برای آلومینیوم و روی مورد استفاده در همه چیز از اتومبیل، هواپیما و بسته بندی گرفته تا فولاد گالوانیزه کاهش داده است. پس از قطع عرضه روسیه به اروپا، قیمت گاز به حدود ۱۲ برابر میانگین دهه قبل افزایش یافته است. همین امر قیمت برق را به میزان مشابهی بالا برده است. برق در مقادیر زیادی توسط کارخانه‌های ذوب و سایر صنایع سنگین استفاده می‌شود.

در نامه‌ای جداگانه به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، ۱۲ گروه که صنایع انرژی بر از جمله سیمان، مواد شیمیایی و فولاد را نمایندگی می‌کنند، از اتحادیه اروپا خواستند تا اقداماتی را برای محدود کردن قیمت گاز طبیعی، قطع ارتباط بین بازار‌های گاز و برق انجام دهد.

در همین حال، بریتیش استیل صنعت ساخت و ساز را با دومین افزایش قیمت بزرگ در سه هفته گذشته مواجه کرده و مقصر را قیمت‌های شدید انرژی عنوان می‌کند.

این تولید کننده قیمت بخش‌های سازه را در ۱۵ اوت ۱۰۰ پوند در هر تن افزایش داد. اکنون این تولیدکننده چینی افزایش ۱۵۰ پوندی دیگری برای هر تن اعمال کرده که وضعیت را تشدید کرده است.

بن کانلیف، مدیر بازرگانی بریتیش استیل در نامه‌ای به پیمانکاران فولاد گفت: "با توجه به قیمت‌های شدید انرژی و تأثیر مستقیم بر هزینه‌های فولادسازی، به شما اطلاع دهم که بریتیش استیل قیمت معاملات بخش‌های سازه‌ای را به میزان ۱۵۰ پوند در هر تن برای تمام سفارشات جدید، افزایش خواهد داد. "

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده