تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۹۰
کد خبر: ۲۷۳۶۳۳
سرویس خبر : انرژی
مدیر کل صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ترخیص دومین خط تولید پلی پروپیلن انبساطی

‌می‌متالز - دومین خط تولید پلی پروپیلن انبساطی کشور ترخیص شد.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی گفت: دومین خط تولید قطعات پلی پروپیلن انبساطی خودرویی کشور با افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ترخیص شد.

رستمی افزود: با نصب و راه اندازی این خط، ظرفیت تولید محصولات پلی پروپیلن انبساطی خودرویی کشور ۱۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: تنها کارخانه پلی پروپیلن انبساطی خودرویی کشور با تولید سالانه هزار تن محصول و با توان عرضه با یک سوم قیمت وارداتی، باعث شده است تا واردات این محصول به کشور به صفر برسد.

وی با بیان اینکه این شرکت قابلیت تولید فوم فشرده به تعداد خودرو‌های داخلی کشور را دارد، گفت: این شرکت با مشارکت بنیاد برکت توانایی تولید روزانه هزار قطعه پلیمری خاص و فوم‌های فشرده را دارد.

مدیرعامل کارخانه تولیدقطعات epp (پلی پروپیلن) هم گفت: محصولات پلی پروپیلن انبساطی این واحد تولیدی شامل تزئینات داخلی خودرو، داشبورد، ضربه گیر سپر، بسته بندی‌های جدید، صنایع بسته بندی دارو، محصولات عایق و کیف است.

احمد مختار با بیان اینکه محصولات جنس "ای. پ. پ "عایقی برتر، عقیم در واکنش و ضربه پذیری بالاتر از فولاد دارند، افزود: این واحد نخستین و تنها تولید کننده قطعات یدکی خودرو در ایران است که سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.

احمد مختار افزود: کاسپین پلیمر در سال ۸۴ به منظور تولید قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده با کاربرد در صنایع خودروسازی، هواپیماسازی، تجهیزات رادیویی، ساختمان سازی و بسته بندی با مدرن‌ترین دستگاه‌های دنیا آغاز به کار کرده است.

این واحد تولیدی با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اولیه بخش خصوصی در شهرک صنعتی بروجن به فاصله ۶۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده