تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۷۳۷۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بریتانیا به مرکزی برای رمزارز‌ها تبدیل شود / یک نماینده پارلمان این کشور درخواست کرد

‌می‌متالز - ریچارد فولر، وزیر اقتصاد خزانه‌داری بریتانیا گفت: ما می‌خواهیم کشور منتخب کسانی باشیم که به دنبال ایجاد، نوآوری و ساختن در فضای کریپتو هستند.

به گزارش می‌متالز، این بیانیه به عنوان بخشی از بحث پارلمانی درباره مقررات دارایی‌های رمزنگاری شده‌در کشور بیان شد. فولر افزود که با نخست‌وزیر جدید، بریتانیا به «هاب جهانی مسلط برای فناوری‌های کریپتو» تبدیل خواهد شد. تنها یک هفته‌است که لیز تراس سمت نخست وزیری بریتانیا را بر عهده دارد.

بحث مقررات کریپتو زمانی آغاز شد که مارتین دوچرتی هیوز، نماینده پارلمان غربی دانبارتونشایر این موضوع را در پارلمان مطرح کرد. فولر در سخنرانی خود بر نیاز به مجموعه‌ای قوی از مقررات که عملکرد صحیح کریپتو‌ها را ممکن می‌سازد، تأکید کرد.

گام مهمی در این جهت، لایحه خدمات مالی و بازار است. هدف آن بهره برداری از مزایای استیبل کوین‌هاست. علاوه بر این، هدف آن ارائه خدمات بهتر با توجه به بازار سیستم‌های پرداخت رقابتی است. در عین حال، اگر یک ارائه دهنده استیبل کوین ورشکسته شود، از مصرف کنندگان محافظت خواهد شد.

به نقل از ambcrypto لایحه دیگر در این جهت، لایحه جرائم اقتصادی (شفافیت و اجرا) خواهد بود. این به‌مجریان قانون اختیارات جدیدی برای توقیف و بازیابی دارایی‌های رمزنگاری شده‌از مجرمان می‌دهد. فولر همچنین اضافه کرد که شرکت‌های رمزارز باید بررسی‌های لازم را انجام دهند، مشابه آنچه بانک‌ها انجام می‌دهند.

در بریتانیا، تمام شرکت‌های رمزنگاری باید در اداره رفتار مالی (FCA) ثبت نام کنند. این قوانین مطابق با سیستم ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در این کشور است.

چند روز پیش، دفتر اجرای تحریم‌های مالی (OFSI) حکم داده بود که شرکت‌های رمزنگاری اکنون ملزم هستند. هر فردی را که مشکوک به تحریم یا مرتکب تخلف تحت مقررات تحریم‌های مالی شده است، به OFSI گزارش دهند.

چنین تحولاتی در جهت روند افزایش نظارت بر بخش دارایی دیجیتال در سطح جهانی است. با توجه به شرایط، شاهد معرفی قوانین و مقررات بیشتری خواهیم بود. تعهدات اضافی برای نظارت بر صنعت کریپتو نیز ممکن است مشابه سیستم مالی سنتی باشد.

تلاش بریتانیا برای دستیابی به مزیت رقابتی در فضای رمزنگاری

فولر همچنین استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) را برای برنامه‌های دولتی تشریح کرد. او گفت که این فناوری پتانسیل تغییر نحوه عملکرد بازار‌های مالی ما را دارد. دولت به دنبال ایجاد فرصت‌هایی در بریتانیا برای استفاده از DLT برای گمرکات، تجارت بین‌المللی و ابزار‌های بدهی دولتی است.

فولر گفت که بریتانیا قطب فین‌تک اروپایی پیشرو است و پس از ایالات متحده در سطح دوم جهان است. دولت به دنبال دستیابی به مزیت رقابتی جهانی برای بریتانیا در فضای کریپتو است. به این ترتیب، صنعت کریپتو بریتانیا می‌تواند سرمایه‌گذاری را جذب کند، شغل ایجاد کند، از درآمد‌های مالیاتی بهره‌مند شود و محصولات و خدمات پیشگامی بسازد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده