تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۱۶
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۷۳۸۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتخاب ۱۰ ایده‏‏‌پرداز حوزه معدن در رویداد اکووست

‌می‌متالز - سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ پیش رویداد معدنکاری دیجیتال تحت عنوان اکووست در محل خانه نوآوری و فناوری سلیم برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این رویداد ۳۰ طرح کسب و کار نوآور و دانش بنیان در حوزه معدن معرفی شد که تا قبل از رویداد اصلی تبدیل به دمو پیپر می‌شوند. سروش فولادچی، مدیر واحد توسعه دانش گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» در این رویداد بر اهمیت نوآوری در حوزه معدن تاکید کرد و گفت: در آینده قطعا با افزایش رقابت در بازار‌های کامودیتی، تنها راه بهره وری و حفظ حیات شرکت‌ها معدنکاری دیجیتال خواهد بود. همچنین در ادامه غلامحسین محمدی، رئیس خانه خلاق و نوآوری «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد: یکی از کلیدی‌ترین تاثیرات خانه خلاق و نوآوری از بدو تاسیس برگزاری همین رویداد معدنکاری دیجیتال است؛ چراکه ورود استارت‌آپ‌ها به این حوزه سخت است و البته «دنیای‌اقتصاد» سال‌ها است به صورت تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت دارد. وی افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این پیش رویداد، شناسایی جدی‌تر و دقیق‌تر استارت‌آپ‌های حوزه معدن و تسهیل فرآیند سرمایه پذیری و سرمایه‌گذاری بوده است.

محمدی اظهار کرد: این رویداد با حمایت مجموعه همکاران از اکوسیستم نوآوری و حوزه معدن برگزار شد تا با به کارگیری تخصص‌های مختلف فعالان این حوزه به نوآوری در این صنعت کمک شود. همچون مجموعه ایمیدرو در بخش سیاستگذار در حوزه معدن، ایمینو در مقوله بازوی فناوری و یونیدرو در بحث دانشگاهی در این رویداد یاری رساندند. وی تصریح کرد: به جهت شفاف سازی نوع خدمات ارائه کننده بیانیه‌ای منتشر شد که تمامی همکاران ما در برگزاری این رویداد تسهیلات قابل ارائه خود را شرح دادند که در آن مجموعه ایمیدرو و ایمینو حداکثر همکاری خود را در حوزه دانشی اعلام کردند و فرصت‌هایی که می‌توانند در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی بگذارند را اعلام کردند. در این بیانیه مجموعه ایمینو به تسهیلات فضای آزمایشگاهی و ایمیدرو به تسهیلات خود با همکاری صندوق بیمه معدنی اشاره کرده اند. همچنین مجموعه‌های فناپ زیرساخت، ایرانسل و همکاران سیستم در قسمت سلوشن پروایدر با ما همکاری داشتند. در انتهای این مراسم ۱۰ طرح پس از داوری و ارزیابی به عنوان ایده برتر برای شرکت در دور نهایی رویداد نوآوری معدنکاری دیجیتال در روز ۲۲ شهریورماه انتخاب شدند. همچنین در رویداد ۲۲ شهریورماه در خصوص بسته حمایتی ایده پردازان شرکت‌کننده در اکووست در حضور فعالان عرصه اکوسیستم نوآوری و سرمایه‌گذاران توضیح ارائه می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده