تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۷۳۸۴۹

گلوگاه تحقق چشم انداز‌ها

گلوگاه تحقق چشم انداز‌ها
‌می‌متالز - به طور کلی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کشور تناسب زیادی با نیاز‌های بخش صنعت و معدن ندارد.

به گزارش می‌متالز، به طور کلی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کشور تناسب زیادی با نیاز‌های بخش صنعت و معدن ندارد.

توسعه شبکه آزادراهی (با مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی) در زمینه پروژه‌هایی پر‌هزینه با تمرکز بیشتر بر پوشش بخش مسافری انجام شده است. همچنین، با توجه به افزایش و یا به بیان بهتر، جهش هزینه‌های راه‌سازی، دولت نیز در تأمین بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌های بخش جاده‌ای (بزرگراهی و راه اصلی) با محدودیت مواجه است. توسعه شبکه حمل‌ونقل مورد نیاز بخش صنعتی و معدنی منطبق بر چشم‌انداز‌های توسعه کشور است.

سهم هزینه حمل مواد معدنی، بسته به نوع مواد، حجم مواد، بازار مصرف و شیوه حمل‌ونقل (ریل یا جاده)، ممکن است بیش از ۲۰ درصد ارزش کالای معدنی را تشکیل دهد و در جابه‌جایی محصولات نهایی (فلزی) ممکن است کمتر از ۲ درصد ارزش کالا باشد؛ بنابراین برای حضور در بازار رقابتی امروز لازم است برکاهش نیاز به جابه‌جایی مواد معدنی و همچنین اقتصادی کردن جابه‌جایی مواد معدنی تمرکز بیشتری صورت پذیرد.

اردشیر سعد محمدی
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
هلدینگ
«پدرام پیروی‌نسب» مدیرعامل هلدینگ توسعه و تجهیز معادن امداد در گفت‌و‌گو با «می‌متالز» عنوان کرد:

هلدینگ "معادن امداد" از ۳۷ سال پیش فعالیت‌های خود را با معدنکاری سنگ ساختمانی آغاز کرد/ توسعه، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های جدی هلدینگ "معادن امداد" در حوزه‌های مختلف معدنی از اکتشاف تا فرآوری/ در مرز بین استان کردستان و آذربایجان غربی محدوده مستعد طلا را شناسایی کرده‌ایم و در مرحله اخذ گواهی کشف و بهره‌برداری هستیم