تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۷۴۰۹۵
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

افزایش قیمت بنزین در دولت و مجلس مطرح نیست

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان در دولت و مجلس مطرح نشده است، گفت: دولت به دنبال راه‌کار‌های غیرقیمتی مانند کنترل جایگاه‌ها در مرز‌ها و مدیریت کارت‌های سوخت است.

به گزارش می‌متالز، رمضان‌علی سنگدوینی گفت: در مورد افزایش قیمت بنزین مهم‌ترین مساله داشتن بهینه‌سازی مصرف سوخت و تولید خودرو‌های کم‌مصرف و توسعه حمل و نقل عمومی است. زیرا اگر مردم در حمل و نقل عمومی مشکل نداشته باشند، مصرف نسبت به حال کاهش می‌یابد.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان در دولت و مجلس مطرح نشده، دولت به دنبال راه‌کار‌های غیر قیمتی مانند کنترل جایگاه‌ها در مرز‌ها و همچنین مدیریت کارت‌های سوخت است. تعداد زیادی از جمعیت که در دهک‌های پایین جامعه هستند از خودروی شخصی برخوردار نیستند و از سوخت و یارانه سوختی بنزین استفاده نمی‌کنند، باید این موضوع ساماندهی شود و دولت در این رابطه لایحه دهد تا این افراد نیز از یارانه سوخت بهره‌مند شوند.

این فعال صنفی ادامه داد: قاچاق سوخت یکی از مشکلات عدیده است. در حال حاضر با افزایش قیمت نفت در جهان، قاچاق درآمد زیادی دارد. زمانی که قیمت سوخت در همسایگی چند برابر است، مطمئناً افرادی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند یا در مدار مرزی هستند و درآمدی ندارند به دنبال این کار می‌روند.

سنگدوینی گفت: مدیریت قاچاق بسیار مهم است در ایام پیک مصرف بنزین ۱۳۰ میلیون لیتر است و دولت باید در این زمینه طرح‌های غیر قیمتی را پیاده‌سازی کند تا مصرف و قاچاق سوخت کنترل شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده