تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۷۵۴۸۳
سرویس خبر : انرژی

رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در نیمه نخست امسال

‌می‌متالز - مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در شش ماه نخست ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۰۲.۷ میلیون لیتر بنزین مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۲۴ درصد افزایش همراه بوده است.

به گزارش می‌متالز، مرتضی عابدینی، مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی علت اصلی رشد مصرف فرآورده بنزین و نفت‌گاز در شش ماهه ابتدایی امسال را افزایش سفر‌ها با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: در سه ماه تابستان هم مصرف بنزین ۲۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماه تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۶ میلیون لیتر نفت گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب با ۲۱ درصد و ۶.۶ درصد با افزایش همراه بوده است.

مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بیشترین افزایش مصرف بنزین و نفت گاز را به روز‌های پایانی شهریور ۱۴۰۱ ارتباط داد و گفت: در روز‌های پایانی شهریور ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است.

عابدینی با اشاره به اینکه امسال مصرف سی ان جی هم رشد ۲۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است، ادامه داد: مصرف روزانه سی ان جی به طور متوسط روزانه ۱۴۸ هزار متر مکعب بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده