تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۹
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۷۴۲۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صمت گلستان خبرداد؛

فعالیت ۱۱ معدن زغال سنگ درگلستان/ دفاتر نمایندگی دراستان مستقر شود

‌می‌متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان از فعالیت ۱۱ معدن زغال سنگ در استان خبرداد و گفت: تمامی بهره برداران باید نسبت به انتقال دفتر یا ایجاد نمایندگی در گلستان اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، درویش علی حسن زاده شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر تعداد کل پروانه‌های بهره برداری معادن زغال سنگ در استان گلستان ۱۶ فقره بوده که از این تعداد ۱۱ معدن در حال بهره برداری هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: مقرر شده تمامی بهره برداران نسبت به انتقال دفتر یا ایجاد نمایندگی در استان اقدام کنند که این موضوع در حال پیگیری و انجام است و این امر سبب رونق اقتصادی استان خواهد شد.

حسن زاده گفت: همکاری و تعامل اعضای شورای معادن، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت معادن می‌شود و صنایع معدنی با تولید، فرآوری، صادرات محصولات ارزش افزوده ایجاد می‌کنند و از خام‌فروشی مواد معدنی استان هم جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جلسه شورای معادن به ریاست استاندار گلستان و همچنین حضور اعضای شورای معادن در محل استانداری گلستان در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم تشکیل شد، گفت: در این جلسه تقاضای برخی از بهره برداران معادن استان مبنی بر محاسبه حقوق دولتی بر مبنای استخراج واقعی به دلیل موارد خارج از ید و اختیارایشان مورد بررسی و تبادل نظر اعضاء شورا قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده