تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۴۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۷۴۵۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واکنش‌ها به آزاد‌سازی صادرات زغال‌سنگ

‌می‌متالز - کدال روز گذشته را در حالی سپری کرد که اخبار چندان بااهمیتی روی این سامانه بارگذاری نشد. «فزر» اعلام کرد که فعالیت خود را دوباره از سر گرفته است. «کزغال» و «کپرور» نیز از آزادسازی صادرات زغال‌سنگ خبر دادند. همچنین دو شرکت «بیمه سرمد» و «بیمه خاورمیانه»، گزارش‌هایی را درخصوص افزایش سرمایه خود منتشر کردند.

به گزارش می‌متالز، «خنصیر»: شرکت مهندسی نصیر ماشین، از برگزاری مزایده فروش سه‌واحد آپارتمان موجود خود در تهران، واقع در خیابان قرنی به صورت یکجا و به قیمت پایه ۱۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان خبر داد.

این مزایده در راستای استفاده بهینه از دارایی‌های غیر‌مولد شرکت مهندسی نصیر ماشین انجام خواهد شد.

«وبرق»: شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، در مورد سوالات مطرح‌شده در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

به استناد مصوبه هیات‌مدیره در راستای خرید کارخانه مذاکرات آغاز شد و به‌موازات آن تهیه گزارش کارشناسی در دستور کار قرار گرفت که در زمان توافق به دلیل اینکه نگارش به اتمام نرسیده بود، استعلام ارزش ملک به صورت شفاهی انجام و به استناد آن قرارداد امضا شد؛ ولی پرداخت چک‌ها طوری تنظیم شد که بعد از اتمام نگارش گزارش کارشناسی صورت پذیرد. شرکت تنهاپودر طی آگهی تغییرات مجمع عمومی فوق‌العاده مندرج در روزنامه رسمی مورخ ۱۲/ ۰۹/ ۱۳۹۷ به شرکت باری‌پودر تغییر نام داده است.

«فزر»: شرکت پویا زرکان آق‌دره اعلام کرد پس از نامه مورخ ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ با موضوع توقف عملیات معدن‌کاری شرکت، کلیه فعالیت‌های شرکت مجددا آغاز شده است.

«ومشان»: شرکت سرمایه‌گذاری فنی مهندسی مشانیر، اعلام کرد، پیرو گزارش منتشرشده در پایگاه خبری پیرامون مسائل مطرح‌شده در مجمع به استحضار می‌رساند، میزان مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر در شرکت نیروتابان مهر ۲۴میلیارد تومان است که موضوع ثبت صورتجلسه مجمع افزایش سرمایه، به هیات‌مدیره شرکت تفویض شده است.

شرکت نیرو تابان‌مهر در حال اخذ مجوز احداث نیروگاه یک‌مگاوات در ساعت از سازمان انرژی‌های تجدید‌پذیر (ساتبا) است. پیش‌بینی می‌شود، طی سه‌ماه آینده عملیات احداث شروع شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد. دوره بازگشت سرمایه پروژه از زمان اتمام پروژه و شروع بهره‌برداری، حدود ۲۱ماه در نظر گرفته شده است.

«کزغال»: شرکت زغال‌سنگ پروده طبس اعلام کرد، پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر آزاد‌سازی صادرات زغال‌سنگ به استحضار می‌رساند، مجوز صادرات زغال‌سنگ، توسط وزارت صمت صادر شده و این شرکت هم‌اکنون در حال بازاریابی و عقد قرارداد با مصرف‌کنندگان این محصول است.

«کپرور»: هیات‌مدیره شرکت فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس، پیرو گزارش منتشرشده از سوی انجمن زغال‌سنگ ایران مبنی بر آزادسازی صادرات زغال‌سنگ و رشد سودآوری شرکت‌های زغال‌سنگی در صورت صادرات، رسیدگی به ابعاد مهم این موضوع را براساس صرفه و صلاح شرکت به شرح زیر در دستور کار قرار داده است.

بررسی بازار‌های جهانی زغال‌سنگ کک‌شو و امکان‌سنجی در خصوص فروش محصول تولیدی شرکت با توجه به پارامتر‌های کیفی آن؛

برآورد هزینه‌های صادرات؛

پیش‌بینی سود و زیان ناشی از صادرات محصول در قیاس با فروش محصول در بازار‌های داخلی.

نتایج بررسی‌ها و آثار احتمالی سود و زیان آن در اسرع وقت مطابق مفاد ماده «۱۳» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان، افشا خواهد شد.

«وسرمد»: شرکت بیمه سرمد در مورد پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد. افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۴۸۰میلیارد تومان به ۷۱۵میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به‌منظور افزایش ظرفیت نگهداری مجاز شرکت، حفظ سطح توانگری، ثروت‌سازی برای سهامداران شرکت و نیز افزایش ظرفیت شرکت در راستای خرید دارایی‌های ثابت که در تاریخ ۲۰/ ۰۶/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات مدیره رسیده و به‌منظور اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌شود.

«بخاور»: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، اطلاعیه‌ای را با موضوع آگهی ثبت افزایش سرمایه منتشر کرد. براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ و صورتجلسه هیات‌مدیره مورخ ۲۹/ ۰۴/ ۱۴۰۱ افزایش سرمایه از مبلغ ۲۲۰میلیارد تومان به ۲۴۰میلیارد تومان از محل سود انباشته، در تاریخ ۲۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به‌ثبت رسید.

«میدکو»: شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه اعلام کرد، با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۶/ ۰۲/ ۱۴۰۱ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶‌هزار میلیارد تومان به ۱۴‌هزار میلیارد تومان، تعداد ۷۹میلیارد سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۱۰۲میلیون سهم ۱۰۰تومانی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی از تاریخ ۲۷/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تا ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«وتوکا»: سرمایه‌گذاری توکافولاد اعلام کرد، پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰۳میلیارد تومان به هزار و ۳۰۰میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به‌منظور حفظ سهامداران که در تاریخ ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات مدیره رسیده و به‌منظور اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است، ارائه می‌شود.

«خاهن»: شرکت آهنگری تراکتور‌سازی ایران، از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات خبر داد. مجوز این افزایش نرخ ۲۶درصدی برای انواع قطعات فورج صادر شده و نرخ آن را از ۳میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۴میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان افزایش می‌دهد. همچنین شرکت اعلام کرده است، با توجه به افزایش هزینه‌های دستمزد و سربار، افزایش نرخ تاثیر قابل‌توجهی بر سود و زیان شرکت نخواهد گذاشت.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده