تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۷۴۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش بیت کوین سقوط کرد/ «اتر» چند دلار شد؟

‌می‌متالز - ارزش بیت کوین ۳.۴ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته پایین آمده و در معاملات امروز به ۱۹۴۳۶ دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت بیت کوین در روز یکشنبه ۱.۵۴ درصد کاهش یافت و به ۱۹۸۰۴ دلار رسید و از مرز ۲۰۰۰۰ دلار پائین‌تر آمد. ارزش بیت کوین ۳.۴ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته پایین آمده و در معاملات امروز به ۱۹۴۳۶ دلار رسیده است.

بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارز مجازی دنیا ۵۸.۹ درصد نسبت به اوج ۴۸۲۳۴ دلاری که در ۲۸ مارس به آن رسیده بود، کاهش قیمت داشته‌است.

ارزش اتر که وابسته به شبکه بلاکچین اتریوم است هم ۸.۹ درصد پایین آمده و به ۱۳۳۷ دلار رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین رقم از هجدهم ژوییه. ارز مجازی سولانا هم با یک کاهش ۷.۵ درصدی ۳۱ دلار و ۱۴ سنت معامله می‌شود. کاردانو با ۷.۸ درصد کاهش به ۴۴ سنت رسیده‌است. دوج کوین هم یک کاهش ۷.۳ درصدی را تجربه کرده و ۵۷ سنت معامله می‌شود.

بازار سهام آمریکا هم در روز جمعه سقوط کرد. شاخص صنعتی داوجونز ۰.۵ درصد، شاخص اس‌پی ۵۰۰، ۰.۷ درصد و شاخص نزدک ۰.۹ درصد پایین آمده‌است.

سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس فدرال‌رزرو در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هستند و انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ۷۵ واحد دیگر جهت مقابله با تورم افزایش یابد. برخی تحلیلگران عقیده دارند با توجه به افزایش نرخ تورم در ماه اوت، احتمال افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره هم وجود دارد.

بانک جهانی هفته گذشته هشدار داد تلاش بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم با بالا بردن نرخ بهره، اقتصاد دنیا را در آستانه رکود در سال آینده میلادی قرار داده‌است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده