تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۷۴۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش قیمت بیت کوین تا پایین‌ترین رقم طی ۳ ماه گذشته

‌می‌متالز - قیمت بیت کوین ۷.۴ درصد در معاملات امروز کاهش یافته و به ۱۸۲۷۳ دلار رسیده‌است.

به گزارش می‌متالز، تصمیم بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از اروپا تا آمریکا در این هفته برای سخت‌تر کردن شرایط پولی باعث کاهش ارزش ارز‌های مجازی شده و قیمت بیت کوین را به پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته رسانده‌است.

بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا ۷.۴ درصد از ارزش خود را در معاملات امروز از دست داده و به ۱۸۲۷۳ دلار رسیده‌است. این پایین‌ترین رقم از ماه ژوئن یعنی زمان ورشکستگی پلتفرم وام‌دهی دیجیتال سلسیوس است. ارز مجازی اتر هم با ۶.۶ درصد کاهش حدود ۱۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران انتظار بی‌ثباتی بیشتر در بازار ارز‌های مجازی را به‌دنبال تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا برای افزایش دوباره نرخ بهره در روز چهارشنبه دارند. بالا رفتن نرخ بهره نقدینگی را که بخش ارز‌های مجازی بر آن استوار است تضعیف می‌کند.

ارزش اتر به‌عنوان دومین ارز مجازی بزرگ دنیا هم به پایین‌ترین رقم طی ۲ ماه گذشته رسیده‌است.

تحقیقات نشان می‌دهد تمایل برای ارز‌های دیجیتال به‌طورکلی کاهش‌یافته است. میزان جستجوی ارز‌های دیجیتال طبق آمار گوگل ترند به‌دنبال کاهش قیمت بیت کوین به سمت ۲۰ هزار دلار در سال جاری میلادی پایین آمده‌است.

ارزش بازار ارز‌های دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ میلیارد دلار کاهش‌یافته و به ۹۴۱ میلیارد دلار رسیده‌است، یعنی بسیار پایین‌تر از اوج ۳ تریلیون دلاری که در ۲۰۲۱ ثبت شده بود.

بیت کوین ۶۰ درصد از ارزش خود را در سال جاری میلادی ازدست‌داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده