تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۷۴۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت کوین باز هم سقوط کرد/ چرا ارز‌های مجازی امروز منفی شدند

‌می‌متالز - در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های مجازی قیمت بیت کوین حدود ۷ درصد سقوط کرد و کانال ۱۹ هزار دلاری را هم از دست داد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های مجازی بیت کوین ۶.۹۵ درصد سقوط کرد و حتی نتوانست کانال ۱۹ هزار دلاری را هم حفظ کند.

بر همین اساس هر بیت کوین هم اکنون ۱۸ هزار و ۴۶۸ دلار خرید و فروش می‌شود. این قیمت نسبت به هفته پیش نیز بیش از ۱۶ درصد افت کرده است. ارزش کل بازار جهانی بیت کوین هم به ۳۵۳ میلیارد دلار رسیده، اما نکته حائز اهمیت حجم مبادلات ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین است که نسبت به روز‌های قبل تقریبا دو برابر شده است.

در ۲۴ ساعت اخیر ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار بیت کوین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار در بازار جهانی خرید و فروش شده است. تعداد کل بیت کوین‌های جهان هم امروز به ۱۹ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۶۸ عدد رسید.

دیگر ارز‌های مجازی هم امروز اوضاع بهتر از بیت کوین را تجربه نکردند به گونه‌ای که اتریوم بیش از ۹ درصد ریخت و به ۱۲۹۷ دلار در هر واحد رسید. ریپل هم ۹.۲ درصد سقوط کرد و ۳۴ سنت دست به دست می‌شود.

کاردانو نیز ۸.۵ درصد پایین آمد و به ۴۳ سنت رسید. دوج کوین هم سقوط ۷.۲ درصدی را به ثبت رساند و هم اکنون با قیمت ۵ سنت دست به دست می‌شود. پولکادات افت بالای ۱۰ درصدی را به ثبت رسید و ۶.۲ دلار قیمت گذاری شد.

به طور کلی در معاملات امروز، ارزش بازار جهانی ارز‌های مجازی ۶.۸ درصد منفی شد و به ۹۰۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش رویترز، در معاملات امروز بیت کوین حتی تا ۱۸ هزار و ۳۸۷ دلار هم پایین آمده بود. نگرانی‌ها نسبت به اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر از یک سو و از سوی دیگر فاصله گرفتن سرمایه‌گذاران از دارایی‌های با ریسک بالا در سایه بالا رفتن نرخ بهره در اقتصاد‌های بزرگ جهان از جمله دلایل افت امروز ارزش بازار ارز‌های مجازی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده